Биткойнът надхвърли 100 000 долара по-рано този месец след изборната победа на Доналд Тръмп в САЩ и обещанието му да превърне Съединените щати в „световна столица на биткойна и криптовалутите“
Броят на потребителите в еврозоната, които притежават криптовалути, се е увеличил повече от два пъти през последните 2 години, като повечето от тях ги използват като инвестиция, сочи проучване на Европейската централна банка, предаде АФП.
Девет на сто от анкетираните са заявили, че притежават криптоактиви като биткойн или етер, в сравнение с четири на сто през 2022 г., според проучването на ЕЦБ за платежните навици в еврозоната.
Популярността на криптовалутите нараства въпреки често крайната им волатилност и противоречията, като например срива на няколко гиганта в индустрията, най-вече на платформата за обмен FTX.
Биткойнът надхвърли 100 000 долара по-рано този месец след изборната победа на Доналд Тръмп в САЩ и обещанието му да превърне Съединените щати в „световна столица на биткойна и криптовалутите“.
В миналото обаче ЕЦБ е била силно критична към криптоактивите.
Сред 20-те държави от еврозоната в 13 от тях делът на притежателите на криптовалути е над 10%, заяви базираната във Франкфурт институция.
Най-високи са показателите в Словения - 15 на сто, и Гърция - 14 на сто.
В Германия, най-голямата икономика в еврозоната, само 6% от анкетираните са имали криптоактиви, като парите в брой все още остават сравнително популярни.
Хората на възраст между 25 и 39 години е най-вероятно да притежават криптоактиви, следвани от тези на възраст между 18 и 24 години, установи проучването.
Проучването показа „ясно предпочитание за използване на криптоактивите само като средство за инвестиране“, а не като платежно средство, заяви ЕЦБ.
Например в Нидерландия 90% от анкетираните са заявили, че използват криптоактиви само за инвестиции, докато в Германия този дял е 82%.
Що се отнася до броя на плащанията, парите в брой продължават да доминират и се използват на мястото на продажбата в 52% от трансакциите, макар че са намалели с няколко пункта спрямо 2022 г., според двугодишното проучване.
По отношение на стойността картите са най-доминиращият метод за плащане с дял от 45%, следвани от парите в брой и мобилните приложения, се казва още в него. | БГНЕС