Четвъртък, 21 Nov 2024
           
Новини

Предложение: Да се ограничи скоростта в София с платна до 3 м

   
Предложение: Да се ограничи скоростта в София с платна до 3 м

Предлага се със стесняване на лентите за движение в столицата да се постигне и ограничаване на скоростта, като това ще доведе и до увеличаване на безопасността. Така се обосновава предложението, което е част от принципи, по които да се модернизира пътната инфраструктура в столицата.

На брифинг в Столична община Андрей Зографски и Стефан Спасов, общински съветници от "Спаси София", очертаха пет основни мерки, които, както презентираха, ще гарантират безопасност и удобство за всички участници в движението. Целта е конфликтните точки в транспортната мрежа да бъдат премахнати още в етапа на проектиране, за да се избегнат бъдещи протести и недоволства.

Общинските съветници поставиха акцент върху пътната безопасност, включително и с промяна на дизайна на инфраструктурата. Според тях тя трябва да насърчава по-безопасно поведение на участниците в движението и да намалява риска от инциденти.

Принципите бяха представени от името на ПП-ДБ-СС.

Без излишни елементи в градската среда. "По-малкото е по-добре" е принцип, който ще се прилага в новите проекти, за да се избегне визуалното замърсяване и да се осигури хармония в обществените пространства. Прекомерното използване на бариери и парапети ще бъде ограничено.

Паркиране с фокус върху функционалност и естетика. Паркирането ще бъде организирано успоредно, като се използва минимално пространство и се комбинира с озеленяването, за да се създаде по-добра градска среда.

Основни приоритети в новите мерки:

1. Пешеходни пресичания

  • Обособяване на междинни острови и пространства за изчакване
  • Повдигнати кръстовища и непрекъснати тротоари в кръстовищата
  • Осигуряване на контрастна настилка за по-добра видимост

2. Оптимизиране на ширината на пътните ленти

  • По-малко стимулиране на високи скорости чрез ограничаване на ширината на лентите до 3,00 м
  • Освободеното пространство ще бъде използвано за тротоари, зелени площи или велосипедни алеи

3. Реконструкция на сложни кръстовища

  • Усвояване на "мъртви" площи за озеленяване или пешеходни пространства
  • Оптимизиране на геометрията на кръстовищата за по-добра видимост и безопасност

4. Градско озеленяване

  • Запазване и разширяване на съществуващата зелена система
  • Интегриране на пасивно напояване и устойчиво засаждане на дървета с аерационни системи

5. Енергийно ефективно осветление

  • Улично осветление, което покрива както пътното платно, така и тротоарите и велоалеите, за максимална безопасност и комфорт