Събота, 04 Юли 2020
           
Златна рибка без чадъри и шезлонги

Около 800 български и германски туристи, настанени в хотелите около плаж „Златна рибка“ край Созопол, останаха без чадъри и шезлонги, въпреки че услугата влиза в цената на пакета. Причината е, че избраният консеционер на тази част от бреговата ивица на 18 май, не може да влезе във владение по законоустановени процедури, а хотелите приемат гости от средата на миналия месец. „Намалихме цените с 40%, за да бъдем атрактивни на българския пазар. Сега търпим допълнителни финансови загуби от неустойки заради неизпълнение на договорени услуги. Това е в разрез с апела на министерството да задържим българите на нашето Черноморие“, алармира Руми Моневска, мениджър на „Лагуна бийч“. Тя и колегите и от „Блу Оринж“, както и гости на двата комплекса и още пет хотела, подават сигнали в министерството. Молбата на хотелиерите е да получат разрешение за тяхна сметка да извадят и наредят шезлонги на плажа и да поддържат плажната ивица до избирането на концесионер, за да останат клиентите доволни. На което ведомството на Ангелкова отговаря, че ако го направят, ще бъдат глобени. Бургаската регионална туристическа камара (БРТК) изпрати ново писмо до министър Ангелкова и до председателя на Парламентарната комисия по икономческа политика и туризъм Петър Кънев. „Недопустимо е бизнесът да полага усилия да привлича туристи, а да няма добросъвестен и легитимен стопанин на плажа“, посочва Иван Иванов, председател на камарата. Процедурата по Закона за устройството на Черноморското крайбрежие е открита още в края на април, а конкурсът е проведен на 18 май. От 2015 до януари 2019 г. плажът е стопанистван от бургаското АМИ ГРУП Р ЕООД. 15-годишният договор с дружеството е прекратен от държавата през декември 2019 поради неспазване на условията в него.


 02.07.2020 15:08