Четвъртък, 13 Nov 2025
           
Бизнес

Toyota представя изцяло новия Hilux, с първата електрическа версия на емблематичния пикап

   


  • Toyota представя изцяло новото девето поколение на легендарния пикап Hilux

  • Новият модел е напълно съобразен с философията на Toyota за многопосочност, като предлага на клиентите множество опции на задвижване, които най-добре отговарят на техните нужди и местните условия на шофиране

  • Първият Hilux с електрическо задвижване, Hilux Hybrid 48V, най-продаваният модел в Западна Европа; дизелов и бензинов двигател с вътрешно горене за пазарите на Toyota в Източна Европа

  • Потвърждение за производството на електрически Hilux с водороднa горивнa клеткa, чието пускане на пазара е планирано за 2028 г.

  • Каросерия с двойна кабина, електрическо сервоуправление* и задвижване на 4-те колела, заимствани за гамата

  • Нов външен дизайн с концепция за „издръжливост и пъргавина“ и цялостно повишено усещане за качество, вдъхновено от новия Land Cruiser

  • Напълно дигитално потребителско изживяване и разширяване на функциите за безопасност и асистенция на водача Т-Mate

  • Пускането на пазара ще стартира с електрическия модел на Hilux от Декември 2025

Toyota обяви изцяло новия Hilux, девето поколение на световния символ на мощност, надеждност и дълготрайнo качество.

Въвеждането на новия модел пренася легендарния пикап в нова ера на електрифицирана мощност, в съответствие с многопосочната философия на Toyota, която включва първи модел с батерийно електрическо задвижване и опция с водородни горивни клетки, и двата с нулеви емисии.

Концепцията признава, че различните нужди на клиентите и местните условия не могат да бъдат удовлетворени с едно единствено решение, затова изцяло новият Hilux предлага на клиентите си широка гама от опции, които да отговорят на техните нужди и локалните условия на шофиране.  С хибриден 48V, дизелов и бензинов двигател, включени в по-широката европейска гама, Hilux ще има повече опции за задвижване от всеки друг модел на Toyota, разширявайки пазарния си обхват, и същевременно запазвайки качеството, издръжливостта и надеждността, които го превърнаха в най-предпочитания пикап в света.

„ИЗДРЪЖЛИВ И ПЪРГАВ” ДИЗАЙН И НОВИ ФУНКЦИИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ И БЕЗОПАСНОСТ

Новият екстериор на Hilux е разработен под мотото „Издръжлив и пъргав“ , рефлектиращо във внушително излъчване на предната част с нови пропорции, които създават видимо стабилна стойка. Предната част включва елегантни тънки нови фарове, свързани с централна лайсна, която носи надписа TOYOTA в класически стил. При версията с електрическо задвижване аеродинамичното оформление е без традиционната решетка, и са монтирани специални алуминиеви джанти.

Сред новите елементи за всички версии са и новa задна стъпенка за лесен достъп до товарната платформа, както и преработена странична стъпенка.

С новото поколение Hilux преминава към единствен тип каросерия – двойна кабина – в съответствие с предпочитанията на клиентите. Вътрешното пространство предлага осезаемо по-високо ниво на качество и усещане, вдъхновено от новия Toyota Land Cruiser. Централната конзола е с нов хоризонтален дизайн, който включва 12,3-инчов дисплей на арматурното табло и централен мултимедиен тъчскрийн с размер до 12,3 инча.

Всички команди за задвижването на четирите колела и офроуд режима са групирани централно за по-лесно управление; електрическият модел е оборудван с едностепенен селектор за превключване на предавките. За да отговори на изискванията за свързаност, Hilux се предлага с безжично зарядно устройство и нови USB портове в задната част на кабината.

Собствениците на новия Hilux могат да ползват дистанционни и свързани услуги чрез приложението MyToyota, което е удобно както за частни, така и за бизнес клиенти. Мениджърите на автопаркове могат да виждат данни от до 10 автомобила, включително местоположение, ниво на горивото и статус на електрическото зареждане, както и анализи на шофирането като история на пътуванията.

Това е и първият Hilux, оборудван с електрическо сервоуправление, което предлага предимствата на по-директно управление, по-лесна маневреност и по-малък риск от отскачане при шофиране по неравен терен.

Функциите, включени в усъвършенствания пакет за безопасност и подпомагане на шофирането Toyota T-Mate на Hilux, са значително подобрени. Новият модел ще се предлага (в зависимост от нивото и местния пазар) с множество нови и подобрени функции, включително разширяване на Toyota Safety Sense, което включва потискане на ускорението при ниска скорост, проактивно подпомагане на шофирането и система за аварийно спиране. Новите безжични актуализации ще осигуряват безпроблемни ъпгрейди, когато има налични такива.

Други нови функции са система за следене на мъртва зона, aсистент за безопасно излизане и камера за наблюдение на водача.

HILUX INVINCIBLE СТАВА НАПЪЛНО ЕЛЕКТРИЧЕСКИ

Въвеждането на електрическо задвижване е революционна иновация за Hilux, постигната без да се прави компромис с нищо от известното качество, издръжливост и надеждност на модела.

Той ще бъде особено привлекателен за бизнес клиентите, които търсят пикап, съчетаващ нулеви емисии с ежедневна практичност, безкомпромисно качество, издръжливост, надеждност и офроуд способности. Той запазва основната сила на характерната за Hilux конструкция с каросерия върху шаси и е проектиран за офроуд представяне, с включени  специфични мерки за защита на батерията от повреда или проникване на вода. Забележително е, че дълбочината на преминаване през вода е равна на тази на настоящия модел с ДВГ.

Електрическият Hilux се възползва и от системата Multi-Terrain Select, която адаптира характеристиките на автомобила към различни терени извън пътя, използвайки контрол на спирачките и въртящ момент, което е еквивалентно на шофиране с предавка L4 в автомобил с конвенционално задвижване.

Задвижващият механизъм включва 59,2 kWh литиево-йонна батерия и предни и задни електрически оси, осигуряващи постоянно задвижване на всички колела, с 205 Нм въртящ момент, генериран отпред, и 268,6-отзад.  Предварителните данни преди хомологация сочат приблизителни стойности от 715 кг товароносимост и 1600 кг теглителната способност, с пробег по WLTP от приблизително 240 км. Toyota се е насочила към най-добрите възможности за зареждане, които ще намалят до минимум времето за престой на автомобила.  

HILUX ХИБРИД 48V: ЕЛЕКТРИЧЕСКИ, УНИВЕРСАЛЕН И МОЩЕН

Хибридният 48V двигател бе въведен в настоящата гама на Hilux през 2025 г. и е на път да се превърне в най-продавания модел в Европа в изцяло новото поколение. Производството ще започне през пролетта на 2026 г.

Системата се състои от 48V литиево-йонна батерия, удобно разположена под задните седалки, за да не се компрометира вътрешното пространство, електрически мотор-генератор и DC-DC преобразувател. Възползвайки се от водещата в света експертиза на Toyota в областта на хибридните технологии, тя подпомага 2,8-литровия двигател да осигури плавно, тихо и изтънчено представяне както при шофиране по път, така и извън него. Качеството на шофиране е особено забележимо при потегляне и ускорение.

Запазени са отличните способности за товароносимост: могат да се превозват товари до един тон и да се тегли тегло до 3 500 кг.

Компонентите на хибридната задвижваща система са проектирани за лесна интеграция, и за да издържат на тежки експлоатационни условия. Забележително е, че мотор-генераторът е разположен високо върху двигателя, така че автомобилът запазва способността си да преминава през вода с дълбочина 700 мм. Офроуд характеристиките са допълнително подобрени със системата Multi-Terrain Select. Тя може да бъде активирана от водача, за да адаптира характеристиките на различни повърхности, като Multi-Terrain Monitor помага за позиционирането на автомобила при трудни условия. Налична е и панорамна система 360° за наблюдение при паркиране, която подпомага паркирането и прецизните маневри по пътя.

ДВИГАТЕЛ С ВЪТРЕШНО ГОРЕНЕ: ПРОДЪЛЖАВАЩА ОФЕРТА ЗА ИЗТОЧНИТЕ ПАЗАРИ

Двигателите с вътрешно горене ще продължат да играят важна роля в портфолиото на Hilux, но тяхната наличност ще бъде фокусирана само върху източноевропейските пазари на Toyota, за да се гарантира, че регионалните нужди на клиентите са срещнати. Мощният и ефективен дизелов двигател с обем 2,8 литра ще замени 2,4-литровия и ще се предлага заедно с утвърдения 2,7-литров бензинов двигател.

ЕЛЕКТРИЧЕСКИ HILUX С ВОДОРОДНА ГОРИВНА КЛЕТКА - ПОТВЪРДЕН ЗА БЪДЕЩО ПРОИЗВОДСТВО

Бъдещето обещава още повече за Hilux с потвърждението, че версия, оборудвана с водородна горивна клетка на Toyota се очаква през 2028 година. Водородният Hilux ще бъде допълнителен пример за ангажимента на Toyota да реализира потенциала на водорода като ценен източник на чиста енергия и ще стимулира по-широкото разгръщане на водородни екосистеми и инфраструктура в Европа.

*Електрическо сервоусилване (EPS) за западноевропейския пазар на Toyota; хидравличната система се запазва за източния пазар.