Окончателната формула за управление на цялостното представяне на страната - Бранд България, се очаква да бъде представена до 30 дни. Това стана известно от думите на министъра на туризма Мирослав Боршош по време на блицконтрола в ресорната парламентарна комисия.
Той направи разграничение между изграждането на Бранд България и развитието на дестинация България, като изтъка, че брандът засяга множество икономически сектори и министерства, като би трябвало да е събирателна функция и работа на всички заинтересовани страни, включително и общини, бранш.
По думите му това означава, че България би трябвало да изгради брандовия си общ имидж на големи теми като туризъм, спорт, култура, икономика, инвестиции, иновации, земеделие, храни и всичко това би било постижимо и не би било и редно да се ръководи от едно министерство. Боршош изтъкна, че за тази цел Министерството си е поставило задачата да обобщи всички виждания през годините и да излезе с общо предложение и към законодателя за форма, през която да може да бъде управляван Бранд България. Цялостното изграждане на Бранда би трябвало да се ръководи от една институция, от един орган, който да разработи тази концепция и съответно да представи и пред правителството, и пред законодателя възможностите за реализирането му, заяви министърът.
Той напомни за идеята за създаването на национален фонд и посочи, че на този етап са обобщени почти всички мнения на ресорните ведомства, след това ще има разговори с различните браншове, както и с ресорните председатели на парламентарните комисиите, свързани с оформянето на Бранд България, за да може да бъде представена окончателната формула за управление на целия имидж на страната. Така че мисля, че съвсем скоро, в рамките на може би по-малко от месец, но нека да кажа 30 дни, ще имате възможност да дискутираме нашето предложение, допълни министърът.