Често сме чували една компания да се слее с друга, за да се осигурят по-добри печалби, повече забележимост на търговския пазар и повече разпространение. Но сега се задава сливане, за което не бяхме и подозирали – с мащаб, който едва ли ще бъде повторен в следващите години, пише Dnes.
В неделя френските колоси L’Oréal и Kering обявиха планове за мащабна сделка, която има потенциала да промени изцяло облика на модната индустрия.
Според информациите, най-големият козметичен бранд ще придобие бизнеса с луксозна козметика на Kering за 4 милиарда евро.
Сделката означава, че L’Oréal ще сключи 50-годишни лицензионни споразумения за някои от най-емблематичните марки на Kering, по-специално Gucci, Bottega Veneta и Balenciaga. Марката ще поеме и парфюмерийната линия Creed.
„Обединявайки сили със световния лидер в красотата, ние ще ускорим разработването на аромати и козметика на нашите големи модни къщи, което ще им позволи да постигнат мащаб в тази категория и да отключат огромния си дългосрочен потенциал“, казва новоназначеният главен изпълнителен директор на Kering Лука де Мео.