Понеделник, 20 Oct 2025
           
Бизнес

Глобално прекъсване на Amazon Web Services блокира десетки сайтове и приложения

   


Amazon Web Services преживя сериозно прекъсване в понеделник, което засегна множество уебсайтове, приложения и финансови услуги по света, предава "Ройтерс".

Според платформата Downdetector, засегнати са уебсайтовете на Amazon, Prime Video и Alexa, както и десетки популярни приложения като Snapchat, Duolingo, Roblox, Signal и Zoom.

Платформата съобщи пред BBC, че е получила над четири милиона съобщения за проблеми в световен мащаб само тази сутрин - повече от два пъти повече от 1,8 милиона съобщения, които обикновено получава през цял делничен ден.

Компанията заяви, че това включва повече от 400 000 сигнала само във Великобритания през двата часа от началото на прекъсването.

Онлайн игрите Fortnite, Clash Royale, Clash of Clans, Pokemon Go и мрежата PlayStation Network също бяха засегнати. Финансови платформи като Coinbase, PayPal, Venmo и Chime съобщиха за проблеми с транзакции и достъп.

Проблеми имаше и при няколко банки, включително Lloyds Banking Group, Halifax и Bank of Scotland, където клиенти не можеха да влязат в онлайн и мобилни приложения. Част от потребителите сигнализираха и за отказани плащания с карти.

Сред засегнатите услуги бяха и приложения като Lyft и Slack, както и интелигентни устройства като Ring. Главният изпълнителен директор на Perplexity Аравинд Сринивас заяви, че прекъсването е причинено от AWS, а инженерни екипи работят по възстановяването.

"Инженерите са незабавно ангажирани и работят активно както за смекчаване на проблема, така и за пълно разбиране на първопричината му", съобщи AWS на страницата си за състояние на услугите. Компанията уточни, че е открила "потенциална основна причина" за грешките в услугата Amazon DynamoDB и работи по няколко паралелни решения за ускоряване на възстановяването.

Amazon Web Services, облачната компания, която стои зад прекъсването, публикува изявление към 12:30 (българско време), в което се казва: "Виждаме значителни признаци на възстановяване."

"Повечето заявки вече би трябвало да са успешни."

"Продължаваме да работим по натрупаните заявки в опашката. Ще продължим да предоставяме допълнителна информация", се казва в съобщението на уебсайта.