Четвъртък, 03 Юли 2025
           
Новини

Нова измама от името на Български пощи

   


Изобретателни мошеници спекулират с Български пощи за нова фишинг атака, алармират от онлайн платформата "Ние, потребителите".

Изпращат се кратки текстови съобщения, в които се твърди се, че пакет на лицето се намира в склада на пощата и доставянето му не може да продължи поради непълна информация за адреса. Има и връзка към електронен адрес, където потребителят да въведе данни, като се дава уверение, че след това пратката ще бъде доставена до 24 часа.

Съобщението се изпраща от номер: +31 6 86096094, а съдържащата се връзка за последване имитира съкратен URL адрес с разширение .at.

"Подобен тип фишинг атаки целят извършване на измама чрез въвеждане на лични данни, събиране на чувствителна информация и впоследствие злоупотреба с нея, обикновено чрез специално създадена платформа", обясни основателят на онлайн платформата "Ние, потребителите" Габриела Руменова.

Тя посочи, че не е наложена подобна практика чрез SMS-и и имейли да се събират лични данни, да се изискват плащания или дори изпращане на снимка на лични документи. Обикновено попълването на данни, заплащането на услуги и представяне на лична карта става в офиса на даденото дружество, а не дистанционно.

"Когато извършваме онлайн плащания, е добре да сме внимателни, а не да разчитаме на това, че впоследствие ще намерим начин да възстановим правата си, ако нещо се е объркало, дори и в резултат на измама", препоръча Руменова.

При телефонни обаждания от изкуствен интелект с цел продажба на продукти, най-сигурно е да прекъснем разговора. Можем да познаем, че срещу нас стои машина, като провокираме диалог и установим, че отговорите не наподобяват комуникацията с реален човек. Опитите за манипулация можем да доловим и когато забележим противоречия в твърденията.