Очаква се поетапното етикиране да приключи до 27 юли
Kaufland България започва поетапното изписване на всички цени и в евро, освен в левове – като част от подготовката за преминаването към единната европейска валута. От 27 юни 2025 г. (петък) в магазините на веригата ще се появят първите хартиени етикети с цени в две валути.
Поетапната подмяна на хартиените етикети ще продължи до 27 юли, като целта е всички клиенти да имат достатъчно време да свикнат с новия начин на обозначаване. От 30 юни (понеделник) електронните етикети в отделите „Плодове и зеленчуци“ и „Пекарна“ също ще показват цените едновременно в лева и евро във всички филиали на веригата.
Краят на поетапното етикетиране с две валути съвпада с още една важна промяна – от 28 юли седмичната брошура на ритейлъра също ще бъде представена с цени както в лева, така и в евро.
Още в началото на юни, Kaufland направи важна стъпка към двойното етикиране – като започна да показва крайната сума и в евро във всички свои касови бележки. Компанията провежда тестове в тази посока още от края на 2024 г., за да бъде напълно подготвена и сигурна, че преходът ще бъде ясен, лесен и безпроблемен за клиентите.
„Повече от половин година в компанията извършваме успешни тестове в мрежата си и имаме абсолютна готовност да спазим установените разпоредби. Ние имаме отговорност към нашите клиенти преходът наистина да е плавен и да бъдем до тях в процеса на адаптация“, коментира Цветомир Узунов, финансов директор на Kaufland България.
С новите етикети и ясното обозначаване на цените, Kaufland отново доказва своя ангажимент към прозрачността, доброто обслужване и грижата за потребителите – особено в един толкова важен момент като преминаването към еврото.
В началото на юни беше подписан Меморандум за сътрудничество между Българска народна банка (БНБ) и Сдружението за модерна търговия (СМТ), което представлява големите търговски вериги в страната, част от които е и Kaufland България. Документът е от огромно значение за осъществяването на редица дейности по отношение на информационната кампания за еврото и показва готовността на държавата и бизнеса да работят заедно в интерес на потребителите.