Четвъртък, 05 Юни 2025
           
Бизнес

Над 2 млн. души посетиха Централни хали за 1 година

   
Над 2 млн. души посетиха Централни хали за 1 година

Освен търговската зона, хиляди посетиха и културната програма на „Сцена Централни хали“

Само година след своето официално откриване, реставрираните Централни хали се превърнаха в едно от най-посещаваните и харесвани градски пространства в столицата. От откриването си на 23 май 2024 г. досега, историческата сграда е привлякла над 2 000 000 посетители и е била домакин на над 500 културни събития, от които 350 са насочени специално към деца, а 90% от тях са с вход свободен. Съчетавайки история, търговия, изкуство и съвременни услуги, Централни хали се утвърдиха като предпочитано място за пазаруване, срещи и култура  в сърцето на София.

След близо една година мащабни дейности по реконструкция, възстановеният "покрит пазар" от 1911 г. днес отново живее със същия дух, но с модерен ритъм и нови възможности. Сградата, паметник на културата от национално значение, бе реставрирана от Kaufland България с инвестиция от над 50 млн. лв., от които 15 млн. лв. са вложени във възстановяването на оригиналния ѝ облик и функции.

Днес Централни хали предлагат над 900 кв. м. модерни зони за хранене и услуги, които съчетават българска кухня, немски специалитети, суши, пицария и кафенета. Услуги като EasyPay, Speedy, A1 и Yettel допълват функционалността на пространството, което добавя практичност за всеки посетител.

Емблематичното място е и дом на богата културна програма. Възстановената сграда включва интерактивна експозиция за археологията и историята на София, а специално обособената „Сцена Централни хали“ организира ежедневни събития – концерти, изложби, театрални постановки, работилници и дискусии.

„Централни хали са много повече от място за пазаруване – те са сцена за култура, дом за семейства и новото сърце на града. Радваме се, че за една година спечелихме доверието на над 2 милиона души. Това е един от най-значимите проекти в семейството на Kaufland, който ще продължи да изпълнява социалния си ангажимент, но и да предлага достъп до качествени стоки и услуги.“, коментира Кремена Георгиева, мениджър „Корпоративни комуникации и КСО“ в Kaufland България.

В рамките на своята ангажираност към местната икономика, Kaufland си партнира  с над 170 български производители, като близо 90% от стоките в Халите са с български произход. В търговската зона се предлагат над 14 000 продукта, включително плодове и зеленчуци от 45 родни производители, достъпни целогодишно.