Сряда, 14 Май 2025
           
Бизнес

Нови възможности за дарение чрез автоматите за обратно приемане на опаковки в Lidl

   


Клиентите вече могат да избират между четири благотворителни каузи

Лидл България разширява възможностите за дарение чрез автоматите за обратно приемане на PET бутилки и кенове с две нови благотворителни инициативи. Така активните към момента кампании стават четири, а партньорските организации са фондация „Лазар Радков“, WWF България, Animal Rescue Sofia и Сдружението на олимпийските отбори по природни науки (СООПН).

Опцията за дарение чрез автоматите за обратно приемане на бутилки и кенове на Lidl стартира преди една година в полза на каузите на фондация „Лазар Радков“ в подкрепа на детското здраве. През март 2025 г. компанията въведе и втора благотворителна кауза „Да опазим природата на България“ съвместно с WWF България. Общата стойност на  събраните за дарения средства за тази една година достига 310 хил. лв., като близо 13% от потребителите, които връщат опаковки, избират да дарят получените суми.

„Вярваме, че устойчивото поведение и социалната ангажираност могат да вървят ръка за ръка. Автоматите за обратно приемане на опаковки не само насърчават отговорното потребление, но и дават възможност на всеки наш клиент да се включи в кауза, която има значение  за него самия.  С разширяването на платформата за дарения през нашите автомати  даваме по-голям избор на хората да подкрепят проекти, които променят света около нас към по-добро“, каза Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

“Заедно помагаме на бездомните животни“

От много години Animal Rescue Sofia работи за бездомните животни в беда в страната. Макар да са известни най-вече с приюта си за кучета и котки "Фермата", другите им дейности също са пряко свързани с благосъстоянието на животните. Ветеринарната им клиника всеки ден спасява ранени, болни и пострадали бездомни кучета и котки, а в убежище "Ранчото" намират дом и малтретирани стари коне, магарета и селскостопански животни.

Изключително благодарни сме на Lidl за тази възможност - да се помага на бездомни животни чрез рециклиране. Това е двойна помощ - за природата и за животните!“, заяви Пламена Дочева, управител на приют „Фермата“.

“За българските деца олимпийци по науки”

Сдружението на олимпийските отбори по природни науки подпомага подбора, подготовката и участието на най-добрите български ученици на Международните научни олимпиади. Към момента дейността му обхваща девет дисциплини: математика, физика, химия, биология, информатика, лингвистика, астрономия, география и изкуствен интелект. С дарения Сдружението финансира и дофинансира ключови дейности като подготовка, транспорт, престой, лекторски и учебни материали, организира инициативи за популяризиране на успехите на най-добрите ни ученици и техните ръководители.

„Българските деца-олимпийци по науки учат, печелят медали и развяват знамето ни на най-престижните международни олимпиади. Те са нашата гордост и нашето бъдеще. Благодарим на Лидл България, че застава до тях – с тази съвместна кампания и с даренията на клиентите им в цялата страна заедно ще вдъхновим още деца да мечтаят смело и ще подкрепим най-добрите в пътя им към световните върхове“, заяви Елена Маринова, СООПН.

„Да опазим природата на България“

Кампанията стартира преди два месеца с фокус върху влажните зони, които са едни от най-ценните, но и най-застрашени екосистеми в България. WWF надгражда подкрепата си като със събраните чрез кампанията средства ще подпомага своята програма за опазване на мечките, която стартира през 2020 г. Програмата включва Спасителен мечешки отряд, който оказва помощ на мечета в беда, осигуряване на специализирана линейка, техника и консумативи, необходими за спасяването на животните. Целта е да се намалят конфликтите между хора и мечки чрез дългосрочни мерки за опазване на биоразнообразието. Това партньорство е продължение на по-широката международна колаборация между Lidl и WWF, стартирала през 2024 г. в 30 държави, сред които и България.

„Капачки за бъдеще“

Каузата на веригата с фондация беше обявена през 2023 г. Първоначално сътрудничеството започва с поставянето на специални съдове за събиране на капачки в магазините на Lidl в цялата страна. През 2024 г. се разширява чрез включване на възможност за дарение чрез автоматите за обратно приемане на опаковки. Събраните средства подпомагат закупуването на медицинско оборудване за родилни, неонатологични и детски отделения, организиране на обучения по първа помощ за ученици и създаване на младежки спасителни клубове.

Пилотният проект на Лидл България за обратно приемане на пластмасови бутилки и кенове стартира преди близо две години и в момента включва 26 магазина в 17 града в страната. Към момента събраните опаковки са над 71 милиона, което са 1316 тона PET и около 326 тона алуминий.

.……………………..

За Лидл България 

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 137 магазина в 58 града и над 4000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели, наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.