Събота, 22 Мар 2025
           
Бизнес

КЗП обвини пак мобилен оператор за нелоялни практики

   

  BGNES

Мобилният оператор "Yettel България" продължава да прилага нелоялни търговски практики въпреки изказаните намерения да се ангажира с разрешаването на проблемите на абонатите, заяви председателят на Комисията за защита на конкуренцията (КЗП) Мария Филипова.

От пресцентъра на КЗП уточняват, че Yettel пак прилага нелоялни търговски практики, този път спрямо уязвими групи потребители.

След проверка Комисията е установено, че мобилният оператор е предоставил невярна и подвеждаща информация на опечалените наследници на починал абонат за размера на дължимите по договора суми. При посещението си в търговския обект през февруари на оператора с цел да прекратят договора по указания в него ред, наследниците поискали информация за размера на задълженията, като вместо за реалната стойност, служителите на оператора ги информирали, че задълженията по договора са на стойност 312,43 лв.

Потребителите заплатили въпросната сума въпреки липсата на информация за нейният произход, след което подали сигнал в КЗП. В крайна сметка, в хода на извършената проверка е установено, че реалното задължение по договора е било с 252,36 лв. по-ниско от посочения от оператора първоначален размер.

Освен това от страна на оператора е била начислена и неустойка за предсрочно прекратяване на договора, което в случая няма право, понеже се отнася за починал човек, уточнява КЗП и добавя, че поведението на мобилния оператор по никакъв начин не кореспондира с публично заявените от него намерения за ангажираност към разрешаването на потребителските проблеми, каквито нееднократно бяха декларирани.


Анкета

Какво мислите за новия кабинет Желязков?


Резултати