Стотният обект от франчайз програмата на "Метро България" „Моят магазин“ ще отвори врати до края на март. Очаква се до 2027 г. да бъдат отворени 800 квартални магазина с марката „Моят магазин“ в цялата страна. Това съобщи Жан Котан, главен изпълнителен директор на "Метро България", по време на медийно събитие, на което беше представена новата комуникационна платформа на германската верига за бързооборотни стоки, чийто слоган е „Живей, пазарувай и пести на едро!“, пише Investor.
„Метро България“ обслужва три основни групи клиенти – представители на ХоРеКа индустрията (хотели, ресторанти, кетъринг – бел. ред.), традиционни магазини и крайни потребители, на които предлага количества на едро от своите продукти и ценово предимство на пазара. „С бизнеса, който развиваме, с бизнеса на нашите ХоРеКа клиенти и търговци на дребно, със семействата на служителите ни всеки ден влизаме в живота на 2,5 млн. българи“, каза Котан.
През миналата година 30% от продажбите на „Метро“ са дошли от ХоРеКа клиентите, а 50% от тях са се възползвали от доставките на компанията за търговия на едро, съобщи Котан. Традиционните магазини също имат дял от около 30% от общите продажби на „Метро“, а останалите 40% се държат от крайните потребители. Котан отбеляза, че с модела си за търговия на едро компанията се стреми да привлече т. нар. търсачи на изгодни сделки, като целта ѝ е да намали зависимостта им от промоции и да им предложи редовни, стабилни ниски цени.
„В България потребителите са изключително чувствителни на тема промоции. В търговията на дребно делът на промопродажбите е между 60% и 70%“, коментира Котан.
Основната ценова програма на „Метро“ е „Цени на ниво“, в която участват 7000 продукта, или 30% от портфолиото на компанията. Всеки продукт, който участва в програмата, има три ценови нива, като второ и трето ниво осигуряват отстъпки, обясни Елена Ценова, директор „Снабдяване“ в „Метро България“. Например, ако клиент пазарува на второ ниво, получава средна отстъпка от 21% спрямо първата цена при закупуване на между две и четири бройки от продукта. При пазаруване на трето ниво средната отстъпка достига 28%, като количествата са съобразени със средното седмично потребление на малък търговец, каза Ценова.
Другата програма от ценовата политика на „Метро“ е „Винаги изгодно“, като в нея участват свежи и ултрасвежи продукти на постоянна добра цена. „Двете програми са в основата на концепцията на „Метро“ „пести на едро“, отбеляза Ценова.
Компанията обслужва клиентите си чрез различни канали – през магазините си, чрез доставки и чрез персонален контакт с търговския ѝ отдел. Магазините на веригата са единствените на пазара, които са с международен сертификат IFS за управление на качеството и безопасността на храните и проследяване на прозрачността на веригата за доставки. „Превръщаме магазините си в многофункционални центрове за търговия на едро, като увеличаваме драстично наличностите в магазините си, това помага и да повишаваме производителността на нашите служители“, каза Ценова.
В търговския отдел работят над 200 души, като те поддържат ежедневен контакт с над 10 хил. професионални клиенти.
Общият брой на служителите на „Метро“ в България е близо 2 хил. души. От десет години компанията е партньор на училища и тази година има 47 дуални ученици, съобщи Мария Ангелова, директор на отдел „Хора и култура“ в компанията. От началото ѝ в програмата са се включили над 120 ученици, като 20% от тях са останали да работят в „Метро“.