Четвъртък, 06 Мар 2025
           
Бизнес

България се присъединява към Туристическия иновационен хъб на Mastercard

   


Министерството на туризма ще използва технологиите и активите на глобалната технологична компания за анализ и развитие на туризма в България

Министърът на туризма на България се споразумя с Mastercard за участие на България в Туристическия иновационен хъб на компанията – международен център за иновации в туризма, базиран в Мадрид, който насърчава устойчивото развитие на сектора в градове и държави, стремящи се да използват интелигентните решения на дигиталната икономика за привличане на посетители. Министър Мирослав Боршош подписа споразумението за присъединяване на България към Mastercard Tourism Innovation Hub с г-н Никола Вила -  изпълнителен вицепрезидент, стратегически растеж и глобален ръководител на публичния сектор в Mastercard. Меморандумът за разбирателство се сключи на престижното международно туристическо изложение ITB в Берлин, където както България, така и Mastercard представиха своите туристически стратегии и предложения.

„Информацията остава стратегически най-важният инструмент за развитието на един толкова конкурентен сектор, какъвто е туризмът. Предоставянето на актуални и лесно достъпни данни в реално време е важно за  всички заинтересовани страни в туризма в тази динамично развиваща се среда“, подчерта министър Мирослав Боршош.

Безплатното включване на Министерството на туризма в Туристически Иновационен Хъб (ТIH) на Mastercard е първа стъпка към нов етап за осъществяване на планирането и изпълнението на политиките на национално ново, базирани на данни. Туристически Иновационен Хъб е инициатива за развитие и трансформация на глобалната туристическа индустрия, като я прави приобщаваща за развиващи се пазари, зелена и устойчива на промени, чрез предоставяне на иновационни консултации на правителства и други различни заинтересовани страни в екосистемата на туризма.

Туристическият иновационен хъб си партнира с правителства, публични и частни организации по целия свят, включително Гърция, Испания, Хърватия, Коста Рика и други, като използва технологиите и аналитичните възможности на Mastercard с цел разработване на нов устойчив бизнес модел в полза на всички заинтересовани страни в туристическата индустрия, включително и на местния малък бизнес в дестинациите.

Наскоро аналитичното звено на Mastercard – Mastercard Economic Institute (MEI) – отчете чрез анализ на транзакционни и трафични данни експоненциално нарастващ интерес към нови дестинации, които съчетават най-популярните туристически обекти с  привлекателни преживявания за туристи в близост до тях. В тази връзка България има значителен потенциал да предложи богат микс за краен качествен туристически продукт, съчетаващ културно-историческа памет, музикални традиции, вино и кулинария в комбинация с много други богатства и не на последно място с уникалните природни забележителности. И двете страни вярват, че това партньорството ще подпомогне позиционирането на България като водеща дестинация в Европа за 2025 г.

 „Посрещаме с радост българското правителство в това партньорство с Mastercard Tourism Innovation Hub и го разглеждаме като решителна стъпка към засилване на дигитализацията в туристическия сектор на страната. Точно след голямото завръщане на международните пътувания, съвместното начинание ще изгради нов разказ за България и преживяванията, които тя може да предложи“, – казва Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България, Албания, Северна Македония и Косово.

Сътрудничеството между частния и публичния сектор е по-важно от всякога за насърчаване на безпрепятственото движение, приобщаването и добавената стойност за потребителите и малкия бизнес.

Mastercard подпомага икономиките и овластява хората в над 200 държави и територии по света. Подкрепят широк спектър от дигитални разплащания, като правят транзакциите сигурни, лесни, интелигентни и достъпни. Техните технологии, иновации, партньорства и мрежи съчетават уникален набор от продукти и услуги, които помагат на хората, бизнеса и правителствата да разгърнат своя потенциал.