За първи път в България, на Moto Expo 2025 ще видим четири премиери от Ducati. Това са четири изключителни мотоциклета от Борго Панигале за моделната 2025 г. Става дума за съвършено новите модели Multistrada V4, Streetfighter V4, Multistrada V2 и Panigale V2. Тези машини бяха показани за първи път пред света в края на миналата година – през ноември и декември.
На традиционното изложение Moto Expo 2025, което ще се състои от 11 до 14 април 2025 г. в зала “Арена 8888 София”, споменатите модели от Болоня ще дебютират у нас. Moto Expo 2025 се организира от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП), съвместно с утвърдения си дългогодишен партньор “Експо Тим” ООД.
Ducati отчетоха, че 2024-а е най-успешната година в историята на марката. И като продажби по света, и като спортни успехи. В MotoGP бяха подобрени куп рекорди, включително 19 победи от 20 Гран при състезания, от които в 17 машините са първи и втори, 53 подиума и др. За първи път в историята си Ducati пусна и кросов мотоциклет.
На този фон, официалните вносители на марката за България – Овърдрайв АД също мотат да се похвалят със сериозен ръст в продажбите. Но сега наистина са горди, че на щанда с площ 198 кв. м., ще има премиери на четири от най-новите машини от Борго Панигале. Естествено, ще има и вече познати модели. Освен това, Овърдрайв АД са представители на оф-роуд марката Beta. Така ще видим и интересни „кални“ мотори за мотокрос, ендуро и триал.
Новият Ducati Multistrada V4 е за тези, които обичат да пътуват с голям комфорт по всякакъв тип път, докато се наслаждават на спортния дух, който винаги е характеризирал мотоциклетите от Борго Панигале.
По-големият комфорт за пътника и новите електронни системи, които го правят по-безопасен и с много повече представяне при всякакви пътни условия. Новото устройство за автоматично спускане го прави още по-използваем. При спортно каране Multistrada V4 е по-прецизен и вълнуващ, благодарение на оптимизираното шаси. Двигателят V4 Granturismo във версия Euro 5+, оборудван с разширено дезактивиране е с мощност 170 к.с., има висока надеждност и ниски експлоатационни разходи. Удълженото деактивиране намалява потреблението с 6%, увеличавайки автономността и удоволствието от пътуването.
Multistrada V4 за 2025 г. е с нов стил. Преработен отпред, с по-агресивни пропорции, неговата линия ясно изразява динамика и спортен дух. Двойният преден фар поема важно стилистично присъствие, както при 916 и 1098. Новият шумозаглушител има по-остра форма и още по-личен звук, помагайки да се подчертае спортната ДНК на Ducati на новата Multistrada.
С новата функция DVO (Ducati Vehicle Observer), Multistrada V4 става още по-безопасен и по-ефективен, благодарение на електронното управление, което действа с по-голяма прецизност. Тази функция оценява земните сили, действащи върху мотоциклета, и натоварванията, които той може да понесе при различни условия на каране. Симулира входа на 70 сензора за интегриране на данните, предоставени от инерционната платформа. Ducati Vehicle Observer, разработен от Ducati Corse в MotoGP, усъвършенства стратегиите на ABS Cornering, Ducati Wheelie Control (DWC) и Ducati Traction Control (DTC). Тази система - Ducati Vehicle Observer присъства и в четирите премиерни модела.
Новият Ducati Streetfighter V4 е мотор, роден от прилагането на Fight Formula върху новия Panigale V4 – седмото, революционно поколение супербайкове Ducati. Моторът измества всички еталони на категорията напред по отношение на производителността, като в същото време подобрява комфорта на водача и удоволствието на каране.
Новият Streetfighter V4 е най-красивият, най-бързият и най-сложният супербайк на Ducati, лишен от обтекателите си, с високо и широко кормило, тегло от 189 кг, двигател Desmosedici Stradale с мощност 214 к.с., бипланови крила и електронен пакет, който е уникален в света.
За първи път Ducati избра да прехвърли технологията и производителността на Panigale V4 на гол мотоциклет, без да пести нищо. Така създаде машина, съчетаваща най-доброто от двата свята. Управление на писта като на суперспортен мотоциклет и удоволствие от пътя като истински гол мотор. Неговото впечатляващо съотношение мощност/тегло от 1,13 к.с./кг е получено от по-лек и по-мощен двигател (+6 к.с.), хомологиран Euro5+. Той е комбиниран с електроника и разработки на шасито като DVO, окачване Öhlins Smart EC3.0 и новия Race eCBS спирачна система. Те правят Streetfighter V4 още по-ефективен на пистата.
Ducati представи на Intermot, търговското изложение за мотоциклети в Кьолн, новата Multistrada V2. Кросоувърът от среден размер е предназначен за любителите на двуцилиндровия двигател, който с модел 2025 значително се подобрява по отношение на лекота, управление и комфорт на езда. Машината е преработена около новия двуцилиндров V2 двигател, като става още по-достъпна и в същото време забавна за каране.
Благодарение на проект, вдъхновен от търсенето на максимална лекота и фокусиран върху монококовата рамка и новия двигател Ducati V2, новата Multistrada V2 тежи цели 18 кг по-малко от предишния модел. Неговите 199 кг в работно състояние без гориво представляват най-ниското тегло в категорията, като се възползват от управлението и маневрите от място и при ниска скорост, дори когато е напълно натоварен.
Multistrada V2 за 2025 г. е оборудвана с новия двигател Ducati V2, 90° V-twin, 890 куб. см, с IVT променлива синхронизация на всмукателния клапан и разпределение с обратно изтегляне на клапана със спирална пружина. Този нов двигател, изключително компактен и лек, тежащ само 54,9 кг, има важен принос за намаляването на теглото на мотоциклета. В тази конфигурация той осигурява 115 к.с. при 10 750 об/мин и 92 Нм въртящ момент при 8250 об/мин.
Ducati Panigale V2 бележи епохален преход в историята на двуцилиндровите спортни мотоциклети от Борго Панигале. За първи път той е проектиран, започвайки от празен лист хартия, а не просто възприемайки двигателя с намален работен обем. Това е байк, който възприема традицията на емблематични модели като 748, 848 и 959. Той поддържа спортното усещане, но добавя лекота на езда и удоволствие на пътя.
Новият двуцилиндров Panigale е напълно преработен. С новия Ducati 90° V2 двигател и монококовата рамка, тежаща само 4 кг, става най-лекият Panigale досега. Той е с 15 кг по-малък от предишния модел във версия V2 S.
Лекота, интуитивност, намалено физическо и психологическо усилие, щедра крива на подаване на мощност при ниски обороти със спортно разширение при високи обороти, стил и техническо оборудване, достойни за истински Ducati. Това са основните характеристики на новия Panigale V2.
Билети онлайн с отстъпка до 1 април 2025 през платформите на EVENTIM.BG
Работно време на Moto Expo 2025
11-13 април 2025 от 10:00 до 19:30 часа
14 април 2025 от 10:00 до 15:00 часа