За поредно издание Lidl предоставя стипендии за петима участници в програмата
Третото издание на Академията за „Многообразие, равнопоставеност и приобщаване“, организирана от Съвета на жените в бизнеса в България (СЖББ) и Стопанския факултет на СУ „Св. Климент Охридски“, бе официално открито на 17.01.2025 г. Това е единствената сертифицираща обучителна програма по темата в страната, която и тази година се провежда с подкрепата на Лидл България. 21 професионалисти от различни бизнес направления в корпоративна и неправителствена среда са участниците в актуалното издание на инициативата.
Петимата стипендианти, които тази година ще бъдат част от Академията за „Многообразие, равнопоставеност и приобщаване“ с пълни стипендии, осигурени от Lidl, са представители на тематична медия и неправителствени организации. Тяхната цел е да допринесат за мултиплициране на знанията в сектора, който представляват в партньорство със заинтересовани страни. Lidl подкрепя цялостно провеждането на Академията като част от програмата си за многообразие и включване „Lidl палитра“. С нея Лидл България цели да насърчи активния диалог по темата за ползите от многообразието и политиките за стимулиране на приобщаваща среда, равни възможности и недопускане на дискриминация.
„Ролята на участниците в подобни инициативи е ключова, защото през знания и критично мислене те проправят път на толерантността. Във времена на натиск върху ценностите, подобни инициативи показват кои организации ще останат подкрепящи работодатели, предлагащи среда на приемане и доверие, прилагайки принципите на равнопоставеност и приобщаване“, каза Катерина Шопова, директор „Човешки ресурси“ в Лидл България.
Академията включва общо седем модула или 56 учебни часа. В програмата са включени теми като принадлежност, ползи от многообразието и приобщаването, преодоляване на неосъзнати различия, включваща комуникация и приобщаващо лидерство, правни аспекти на темата. В рамките на заключителния модул Lidl ще проведе сесия за въвеждането на проект по темата многообразие и приобщаване в организациите и ролята на неправителствения сектор в подобен процес.
Сред лекторите в Академията са представители на Стопанския факултет на СУ, бизнеса и неправителствения сектор като д-р инж. Боряна Манолова - главен изпълнителен директор на Siemens България, Северна Македония и Украйна, главния директор „Приобщаване и разнообразие“ в Progress д-р Шърли Ноулс, председателят на борда на директорите на Shell България Камелия Славейкова, доц. Ив. Ангелов - преподавател в катедра Стопанско управление на СУ “Св. Климент Охридски“, Гергана Иванова - основател и партньор в Рекламна агенция The Smarts директорът “Маркетинг и комуникации” за Централна и Източна Европа на Уникредит Виктория Блажева и други. Успешно завършилите ще получат сертификат и възможност да се включат в Алумни клуба на СЖББ.
“Инициативите, които СЖББ стартира, са устойчиви, актуални за времето си и качествени, изпълнени със стойност. Многообразието е важна част от изграждането на по-добро общество. Освен това е и въпрос на бизнес резултати и умение да се адаптираме по-добре с бизнес средата”, сподели Цветанка Минчева, председател на СЖББ.
43 участници се сертифицираха през първите две издания на инициативата като броят им показва нарастващата значимост на културата на приемане на многообразието и наличието на подготвени хора за нейното утвърждаване в организациите, на пазара на труда и в обществото като цяло.
За Лидл България
Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 138 магазина в 58 града и над 4000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.