Автомобилната компания Ford ще намали персонала си с 4000 души в Европа до края на 2027 г., като по-голямата част от тях ще бъдат в Германия. Компанията обоснова решението си със засилена конкуренция и по-слабите от очакваното продажби на електрически автомобили, както и икономически затруднения, пише Economy.
Очаква се съкращенията, които ще съставляват около 14% от общата европейска работна сила на компанията, да се случат до края на 2027 г. Те ще включват 3000 работни места в Германия, както и 800 работни места в Обединеното кралство. Дискусиите със синдикатите продължават и окончателно решение ще бъде взето след приключването им, казаха от компанията.
Ford също така ще намали работното време за работниците в завода си в Кьолн, Германия, където произвежда електрическите превозни средства Capri и Explorer.
Дейв Джонстън, европейски вицепрезидент на Ford за трансформация и партньорства, каза в изявление: „Изключително важно е да се предприемат трудни, но решителни действия, за да се гарантира бъдещата конкурентоспособност на Ford в Европа“.
Компанията каза, че „глобалната автомобилна индустрия продължава да е в период на значителни сътресения, тъй като преминава към електрифицирана мобилност“. Изявлението продължава: „Трансформацията е особено интензивна в Европа, където производителите на автомобили са изправени пред значителни конкурентни и икономически затруднения, като същевременно се справят с несъответствието между регулациите за CO2 и потребителското търсене на електрифицирани превозни средства.“
Ford вече намали броя на произвежданите автомобили, за да се съсредоточи върху тези, които генерират най-голяма печалба, за да оцелее на труден пазар. Европейските производители на автомобили трябва да продадат достатъчно електрически превозни средства, за да отговорят на новите, по-ниски граници за средните емисии на въглероден диоксид от автопарка през 2025 г. Продажбите на електромобили са по-бавни от очакваното, тъй като потребителите се въздържаха от разходи, a големия автомобилен пазар Германия отказа държавните стимули за покупка на електромобили.
Няколко други производители на автомобили вече съкратиха работни места и затвориха заводи. Конкуренти като General Motors наскоро обявиха съкращения на 1000 глобални работни места, a Nissan ще съкрати 9000 работни места, като същевременно намали глобалния си производствен капацитет с 20%.
Други компании като Volkswagen също разкриха, че може да закрият около три завода в Германия, с потенциална загуба на хиляди работни места.
Европейската асоциация на производителите на автомобили призова за по-бързо преразглеждане на по-ниските граници на CO2, планирани за 2026 г.