Сряда, 22 Яну 2025
           
Бизнес

BILLA България с най-голям брой магазини, продължава да инвестира в експанзия

   


Инвестиции за близо 60 милиона лева за експанзия и реновации, изграждане на нова логистична база за над 50 милиона лева, 161 магазина в 50 града, близо 5 300 служители и ръст на оборота от 6,6% за първите 10 месеца на 2024 г. спрямо същия период на 2023 г. - това са част от бизнес постиженията на компанията за тази година, представени днес от изпълнителния директор Вигинтас Шапокас. В допълнение компанията се утвърджава като ритейлърът с най-голям брой магазини в България – 161 в 50 града и с постоянно нарастващ брой на клиентите като за периода януари-октомври ръстът е от 4,5%. Компанията запазва стабилност в несигурна среда, обобщи Шапокас, пише Manager.

Пазарен дял 

След като в периода 2021-2022 година BILLA отбеляза значително повишение на пазарния си дял, в последните две години, компанията задържа нивото от около 20% в изключително конкурентна среда, обусловена от намаляващи цени при запазване на същите обеми на пазаруване и жестока конкуренция в сектора, тъй като цената на труда нараства, а броят кандидати за работа, особено в развитите региони намалява  

BILLA продължава да бъде ритейл веригата с най-голям брой магазини в страната. Към края на октомври 2024 г. броят им е 161 в 50 града. До края на годината предстои да бъдат открити 4 нови магазина. Един от тях ще бъде в нов град за веригата – Тетевен, два ще са в Плевен, а един – в Бургас. Компанията смята да запази посоката на експанзия като за следващата година планира да открие 13 нови магазина, включително с навлизане в няколко нови точки като Горна Оряховица, Трявна, Тутракан, Видин, сподели главният изпълнителен директор

BILLA отчита дефлация на цените 

Компанията продължава да осигурява стабилни ценови равнища за своите клиенти и дори отчита дефлация при продажните цени. Спадът през октомври 2024 г. спрямо октомври 2024 г. е от 0.72% и изразява устойчива тенденция за намаляване на цените. От основните хранителни категории най-съществено намаление се отчита в категория „Основни храни“ - -5,8%. На второ място е спадът при консервираните храни - -4,46%, а на трето „Месо и деликатеси“ със спад от -3,44%. 

При нехранителните категории значителен спад от -6,73% се отчита при „Почистващи препрати и детергенти“. При козметиката намалението е с -4,8%. 

Промоциите са най-отчетливият тренд в потребителското поведение през тази година - над 50% от оборота на BILLA България е бил формиран от промоционални оферти. Този вече утвърден клвиентски навик ще остане и догодина, но компанията смята в отговор да подобри асортимента така, че хората да не чакат промоции, а да искат да ги купят на цената, на която са предложени първоначално, обясни Вигинтас Шапокас в отговор на въпрос на Мениджър Нюз. Към стратегията за взаимодействие с потребителските навици той добави и налагащата се все повече тендеция продукти, особено в нехранителните сегменти да са на постоянно ниска цена, а не на промоция 

Планираните инвестиции за 2025 година 

С планираното навлизане в нови градове догодина и разширяване на филиалната мрежа в големите градове очакваният обем на експанзията на компанията е на стойност близо 45 млн. лв. 

Успоредно с откриването на нови магазини ще продължи и модернизирането на съществуващите. През следващата година над 10 филиала ще бъдат реконструирани според най-модерните ритейл стандарти. За тази цел ще бъдат инвестирани над 14 милиона лева. 

Важно перо в инвестиционната програма ще бъде и откриването на логистичната база в с. Загоре, в чието изграждане вече са инвестирани близо 45 млн. лв. Финалният етап от строителните дейности се очаква да бъде на стойност над 4,5 млн. лв. 


Анкета

Какво мислите за новия кабинет Желязков?


Резултати