Четвъртък, 21 Nov 2024
           
Бизнес Новини

Струва ли си да инвестирате в реклама във Facebook през 2024?

   
Струва ли си да инвестирате в реклама във Facebook през 2024?

Притежавате малък и семеен бизнес или управлявате голяма компания? Независимо от какъв калибър е вашата дейност със сигурност ежедневно използвате реклами в социалните мрежи. Като собственици е ваш приоритет бюджетът ви за рекламни кампании да бъде възможно най-правилно изразходван.

В тази статия търсим отговорите на това дали си заслужава да се инвестира в реклама във Facebook. Какви промени настъпиха в алгоритъма на социалната мрежа? Също така ще обърнем внимание на други платформи, които набират значителна популярност.

За да дадем максимално достоверна информация, сме се допитали до специалисти в областта на онлайн маркетинга - Стефка Георгиева, основател на дигитална агенция ADvantage, и PPC експертът Цветомир Цветанов.

Промени ли се алгоритъмът на Facebook?

През последните две години настъпиха много промени в алгоритъма на Facebook. Част от тези нововъведения са свързани с нарастващата роля на AI в различни аспекти, разлики в начина на таргетиране на аудиториите и персонализирането на изгледа на самите реклами.

Отражението на тези промени се вижда в по-голямата конкуренция за задържане на вниманието на потребителите. За рекламодателите това означава, че ще трябва да променят своята маркетинг стратегия, за да продължат да постигат желаните резултати.

Изборът на правилен рекламен канал, който да отговаря на особеностите на бизнеса, остава ключов елемент за постигането на стабилен растеж.

Има ли връзка между нарастващата конкуренция и разходите за реклама?

Стефка Георгиева, освен основател на ADvantage е и маркетинг специалист с 10 години опит. Тя ни сподели, че Facebook продължава да държи позициите за най-голяма социална мрежа с близо 3 млрд. активни потребители на месечна база. “Естествено е да има голяма конкуренция, защото всеки се бори за вниманието на потребителите и съответно разходите за реклама във Facebook също нарастват”.

Добрата маркетингова стратегия, базирана на анализ на предходни кампании, е гаранция, че всички вложени средства за реклама ще бъдат изразходени по адекватен начин.

Независимо дали сумата е по-скромна или не, постигането на желаните резултати е възможно - успешното осъществяване на продажби и достигането до нови клиенти.

Други платформи, които можете да използвате за реклама

Facebook и Instagram най-често са едни от първите платформи, които се асоциират с платената реклама в интернет пространството. Но какви други социални мрежи има, които биха могли да се използват, за да достигне един продукт до потребителите?

Ако потърсим отговора при рекламните спациалисти ще видим, че TikTok и Reddit също така се превръщат в популярно място за рекламни дейности.

Ето и някои от предимствата на TikTok, за които ни сподели PPC експертът Цветомир Цветанов:

  • Кратки, забавни, но и ангажиращи видеа, които са по-апелативни за младата аудитория.
  • По-персонализирано съдържание, чрез секцията “For You”, което улеснява връзката между потребители и брандове.
  • Консуматорите на TikTok откликват много по-успешно на реклами, които се отличават с креативност и автентичност.
  • Някои от сферите, които биха имали успешна кампания в платформата са модната индустрия, козметика и здраве, технологични продукти и аксесоари.

Въпреки че Reddit не е толкова популярен в България, все пак има своите преимущесва, които не бива да се пренебрегват. Част от тези положителни страни са:

  • Наличието на специализирани и сплотени общности (subbreddit) е нещо, което би помогнало на много бизнеси по-лесно да таргетират аудиторията си
  • Високата ангажираност на потребителите е много добра възможност за брандове, които търсят по-директна комуникация със своите клиенти
  • Също така конкуренцията за българския пазар е по-малка в сравнение с някои други социални платформи, които се използват за реклама
  • Бизнесите свързани с финансови услуги, образование и онлайн курсове, както и по-тясно специализирани продукти, могат успешно да използват платформата за популяризиране на дейността си.

Какви съвети биха дали експертите?

“Правилната стратегия е най-сигурният път към постигането на добри резултати”, споделя Стефка Георгиева, която основава своята агенция за дигитален маркетинг, за да помага на малки и средни бизнеси да растат. Добавя още, че е изключително важно да се познават тънкостите на използваната платформа, а освен това трябва да се вземат под внимание и специфичните особености на всяка аудитория.

Маркетинг специалистите са категорични, че инвестицията във Facebook реклама е отлична идея, особено ако се доверите на добри експерти, които имат задълбочени познания в сферата.