Понеделник, 21 Oct 2024
           
Бизнес

Новата Toyota Camry Hybrid се устреми към премиум сегмента

   

  Toyota

Когато чуем думата хибрид, най-напред се сещаме за Toyota Prius. Това беше моделът, който превърна Toyota в толкова успешна марка по света през последните 25 години. Най-напред хибридната технология дебютира в Toyota Prius, но с времето беше внедрена в почти цялата гама на японската марка.

Най-новият модел на Toyota с иновативната и ефективна хибридна технология е деветото поколение на Camry. Новата Toyota Camry Hybrid дебютира у нас на автосалона в София. На изложението в столичния "Интер Експо Център" до 27 октомври или при дилърите на Toyota в страната можете не само да разгледате колата, но дори да направите тест-драйв, за да се убедите лично в това, което ще прочетете по-надолу.

От дебюта си през 1982 година, Toyota Camry е глобален модел на японската марка. Седанът задава стандартите в сегмента и често е флагман и бестселър на марката на много пазари. За повече от 40 години досега са продадени над 21 милиона автомобила Camry по света.

Сега Toyota представя новия модел Camry, при който японските инженери са усъвършенствали ключовите му характеристики, които го правят предпочитан избор за шофьори, залагащи на седан пред други типове коли. Акцентът при новото Camry е върху еволюцията на дизайна и подобряването на шофьорското преживяване, без да прави компромис с комфорта и простора.

Външният вид на новата Toyota Camry Hybrid е разработен под концепцията за енергична красота и създава незабавно впечатление. Предната част се отличава с нова визия, включваща остро оформени светлини с формата на бумеранг, които плавно се преливат в стилни линии по дължината на автомобила. Новата Toyota Camry е станала по-елегантна и изискана, като е получила по-съвременен и привлекателен вид, благодарение на дизайнерското студио на Toyota в САЩ.

Споделя модерната визия на новите Prius и C-HR

Най-значимата промяна е в предната част, която при Camry приема новия дизайнерски език на Toyota, станал част от философията на оформянето на новите Prius и C-HR. Това решение създава внушение за по-ниски и динамични пропорции, подчертани от изострените и тънки форми на новите предни и дневни светлини.

Габаритните размери са почти непроменени, но удълженият с 30 мм преден надвес и по-ниската линия на покрива отзад, създават усещане за динамика, докато мощните линии по протежение на страничната част на автомобила се събират в задното лого на Toyota. Задната част също включва нови светлини със свеж дизайн и нова форма на капака на багажника.В профил ниският преден капак и ниската линия на покрива се комбинират с ниска позиция на седене, като по този начин центърът на тежестта визуално се сваля надолу.

Раздутите арки на калниците разширяват каросерията, като подчертават стабилната и спортна стойка на автомобила. Комбинацията от мускулести форми, издължени панели и изящно заоблени повърхности придава на модела изтънчен характер, достоен за седан от премиум сегмента. Новото Camry се предлага със 17-и 18-инчови алуминиеви колела, както и с напълно нови цветове, като този бронз.

Създава първокласно усещане в интериора

Влизайки в салона на новата Toyota Camry Hybrid първото нещо, което веднага ми привлича вниманието, е новото табло. В интериора на новата Toyota Camry новият дизайн на таблото създава усещане за отворен кокпит, насочен както към водача, така и към пътника отпред. Създава се усещане за лукс, което се постига чрез хармония между тапицериите, материалите и повърхностите.

Обновеният интериор създава усещане за престиж и елегантност с модерна и комфортна атмосфера. В салона е постигнато високо качество и сглобка на всички материали, използвани за тапицерията и облицовките, създавайки хармоничен вид и усещане за първа класа. В интериора са използвани приятни на външен вид и допир материали, кожената тапицерия е с високо качество.

Стандартното оборудване включва нови системи и дигитални прибори за водача с по-лесна, по-бърза свързаност и реакция. Новият панел пред водача включва 12,3-инчов напълно дигитален инструментален дисплей. Както външният вид, така и разположението на уредите могат да бъдат адаптирани според личния вкус на водача или пътуването, което се извършва. Новата Toyota Camry е оборудвана с най-новата мултимедийна система със свързани услуги, управлявана с помощта на 12,3-инчов сензорен дисплей в централната конзола, като част от стандартното оборудване.

Интелигентният вграден гласов агент отговаря на широк набор от изречени команди и заявки. За приятното изживяване на борда, в нивото Luxury се предлага аудиосистема JBL с 9 високоговорителя, която произвежда страхотен звук, дори когато слушате музика на високи децибели. Смартфоните могат да бъдат интегрирани с мултимедийната система на автомобила чрез Apple CarPlay и Android Auto, а освен това USB портовете в интериора, които служат за зареждане и свързване на устройства. Системата за безжично зареждане на телефон е част от стандартното оборудване.

Разполага с най-удобните задни седалки в своя клас

На предните седалки е удобно дори за хора с ръст 1,95 метра и едро телосложение, така че колата е една от малкото, в която ще седнат комфортно хората с размер XXL. На седалките няма досадни странични опори, които да притесняват едрите хора, всичко е подредено ергономично и така, че преди всичко да е удобно за водача. За пътниците отзад също има достатъчно място, дори ако са високи 1,90 метра. Те могат да седнат удобно без да опират коленете си в предната седалка, а за пътниците със среден ръст тук ще е невероятно просторно.

Задният ред седалки е оборудван с електрическо задвижване и с право може да се смята за най-удобния в този клас. Облегалката се регулира, има електрическа щора за задното стъкло и механични щори на страничните стъкла. В салона са поставени два USB изхода за зареждане на мобилни устройства, а 3-зоновият автоматичен климатик позволява да се контролира отделно климата на задния ред седалки. Обемът на багажника е 524 литра, в него може да се монтира практична мрежа, а в задните седалки има отвор, който позволява превозването на ски, например.

Новата Toyota Camry Hybrid използва хибридна технология от пето поколение, която осигурява повече мощност, по-висока ефективност и повече удоволствие от шофирането. Под предния капак на новата Toyota Camry Hybrid е монтиран 2,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател и електромотор. Бензиновият двигател е с мощност 186 к.с., а електромоторът генерира 136 к.с. Сумарната мощност на хибридната система е общо 230 к.с. и наистина се усеща при ускорение. Седанът спринтира от място до 100 км/ч за 7,2 секунди.

Динамиката на ускорението при изпреварване също е доста пъргава. При потегляне винаги движението започва с електромотора и чак тогава се свърза бензиновият двигател. Благодарение на това е много лесно да ускорите както гладко, така и сравнително рязко. Комбинацията от два агрегата осигурява много приятна динамика и ще се хареса на водачите, които обичат да шофират бързо. Ускорението не може да се определи като спортно, но Camry има достатъчно запас от мощност и тяга, за да стартира първа при зеления сигнал на светофара.

Съчетава пъргава динамика и нисък разход на гориво

При рязко настъпване на газта линейното увеличаване на оборотите предизвиква по-осезаем шум, но звукът на двигателя съвпада с увеличаването на скоростта. При тези отлични динамични характеристики, в града Toyota Camry Hybrid харчи само 4,5 л/100 км. На магистралата с около 130 км/ч, разходът е 5,8 л/100 км. В комбиниран цикъл огромната лимузина харчи не повече от 4,9 л/100 км, така че като заредите догоре резервоара от 50 литра, ще можете да изминете над 1000 км до следващото пълнене.

Новата Toyota Camry Hybrid е с нисък център на тежестта и малък пътен просвет, така че се управлява добре и се контролира лесно, без изненади. Седанът е с предно предаване, но е стабилен в завоите по планински пътища, а на магистралата се държи стабилно и предсказуемо, без изненади. Благодарение на подобренията в хибридната система е постигнато по-приятно усещане при шофиране.

Новата Toyota Camry Hybrid има подобрени динамични качества, управляемост и ефективност. Това еволюционно развитие включва нова литиево-йонна батерия с по-висок капацитет, изходна мощност и респективно по-бърза реакция. Основните компоненти, включително подобрената автоматична трансмисия, електрическият мотор-генератор и инверторът са преработени, за да се намалят загубите и да се спестят пространство и тегло.

Удоволствието от шофирането на Camry Hybrid е подобрено с промяна на настройките на окачването, което отпред е независимо тип McPherson, а отзад е независимо многораменно, така че осигурява много висок комфорт на возене и в същото време по-пъргава управляемост, особено при движение пътища със завои.

Най-съвременни системи за безопасност и подпомагане на водача

Новият модел е оборудван стандартно с най-новото поколение на цялостния пакет от технологии за безопасност и подпомагане на водача Toyota Safety Sense, който включва най-съвременните системи и технологии за откриване на опасности и избягване на произшествия.

Новите функции включват камера и радар с увеличени функционални зони и поле на откриване на обекти, както и възможност за разпознаване на по-широк диапазон от превозни средства, участници в движението и обекти. Тази способност за откриване прави системата за предотвратяване на сблъсък още по-ефективна в сценарии с по-натоварен градски трафик, също така и разпознаване на потенциални сблъсъци на пътя и на кръстовища, както и пресичащи пешеходци, велосипедисти и превозни средства, наближаващи отстрани.

Допълнителна защита осигурява системата за потискане на ускорението, която ограничава задвижващата сила и контролира спирането, ако водачът ускори рязко, когато има препятствие като друго превозно средство, непосредствено пред автомобила. Безопасността и по-плавното, комфортно шофиране са подобрени с най-новите актуализации на динамичния радарен круиз контрол, който вече по-бързо открива друг автомобил отпред и по този начин може да забави Camry по-плавно.

Новият проактивен асистент за шофиране осигурява набор от предпазни мерки при шофиране в трафик с ниска скорост. Други нови функции включват система за аварийно спиране при шофиране, която работи, когато е включен асистентът за следване на лентата. Системата открива дали водачът не извършва дейности свързани с процесите на завиване, спиране или подаване на газ за определен период от време. Системата активира звукова сигнализация и визуални предупреждения, и, в случай че все още няма реакция от страна на водача, инициира процес на плавно спиране, с активиране на аварийните светлини.

Специално внимание заслужава оборудването на новата Toyota Camry Hybrid, което със сигурност е най-богатото в сегмента. В най-високото ниво Luxury колата разполага със система за наблюдение на слепите зони, електрически регулируем волан, Head-up проекционен дисплей, безжично зареждане за мобилни телефони и три камери за паркиране по периметъра на каросерията, както и две камери за движение на заден ход. Системата за аварийно спиране, както напред, така и назад, на практика ще ви спаси от всякакъв удар от невнимание или недоглеждане.

Цената на новата Toyota Camry Hybrid на българския пазар започва от 77 990 лева за ниво Comfort и достига до 95 990 лева за Luxury. Новото Camry се предлага у нас с 10-годишна гаранция с програмата Toyota Relax, 10 години безплатна грижа за хибридната батерия и 12-годишна гаранция срещу перфорация от корозия.

Технически характеристики

Toyota Camry Hybrid e-CVT

Размери

Дължина: 4920 мм

Широчина: 1840 мм

Височина: 1445 мм

Междуосие: 2825 мм

Собствено тегло: 1590 кг

Обем на резервоара: 50 литра

Двигател

Тип: 4-цилиндров бензинов + електромотор

Работен обем: 2487 куб. см

Системна мощност: 230 к.с.

Системен въртящ момент: 221 Нм

Скоростна кутия: e-CVT безстепенна автоматична

Задвижване на колелата: предно

Показатели

Максимална скорост: 180 км/ч

Ускорение от 0-100 км/ч: 7,2 секунди

Среден разход: 4,8-4,9 л/100 км

Емисии на СО2: 109-111 г/км

Цена на модела с ДДС: от 77 990 лева (Comfort)