Вторник, 24 Дек 2024
           
Бизнес

Google подписва сделка с ядрена компания

   


Google ще закупува енергия от разработчика на малки модулни реактори Kairos Power. Технологичните компании все повече се обръщат към ядрената енергия като начин да отговорят на нарастващите енергийни изисквания от центровете за данни, предаде CNBC.

Технологичният ще закупува енергия от флота от SMR (малки модулни реактори), произведени от Kairos Power. Google каза, че закупуването от множество SMR изпраща "важен сигнал за търсене на пазара", като същевременно прави дългосрочна инвестиция за ускоряване на комерсиализацията.

Компанията не разкрива финансовите условия на сделката.

Има само три SMR, които работят в света, и нито един в САЩ. Надеждата е, че SMRs са по-рентабилен начин за увеличаване на ядрената енергия. В миналото големи проекти за ядрени реактори в търговски мащаб са надхвърлили бюджета и са изоставали от графика и мнозина се надяват SMR да не претърпят същата съдба. Но до известна степен това е неизследвана територия.

Kairos Power е основана през 2016 г. През юли компанията започна изграждането на своя демонстрационен реактор с ниска мощност Hermes в Оук Ридж, Тенеси. Вместо да използва вода като охладител на реактора, както се използва в традиционните ядрени реактори, Kairos Power използва разтопена флуоридна сол.

Google заяви, че първият реактор ще започне да работи до 2030 г., като още реактори ще работят до 2035 г. Общо 500 мегавата ще бъдат добавени към мрежата. Това е много по-малко от комерсиалните реактори. Блок 4 в завода Vogtle, който влезе в експлоатация тази година, е 1,1 гигавата, например, но има много импулс зад SMR. Защитниците посочват по-ниски разходи, по-бързо време за завършване и гъвкавост на местоположението.

Новината е пореден пример за нарастващото партньорство между технологичните компании и ядрената енергия. Центровете за данни се нуждаят от надеждно захранване 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата, а в момента ядрената енергия е единственият източник на базово захранване без емисии.

По-рано тази година Google обяви, че емисиите му са нараснали с близо 50% спрямо 2019 г. благодарение отчасти на увеличаването на потреблението на енергия в центровете за данни.