Неделя, 22 Дек 2024
           
Бизнес

"Диалог" - българският производител на кухни, който изгражда фабрика с обучителна база за 2 милиона лева

   
\

Семейната компания от Пловдив "Диалог", специализирана в изработването на дизайнерски кухни, е пример за бизнес, който с упоритост, стъпка по стъпка, бележи успехи. Между 2010 г. и 2023 г. оборотът от продажбите на фирмата се увеличава 7 пъти - от 960 000 лева през 2010-а, до 6 700 000 лева през 2023-та.

Елена и Илко Желязкови започват бизнеса си за изработка на мебели през 1994-та година, когато наследяват семейна дърводелска работилница. Наскоро към семейния бизнес се присъединява и техния син.

Днес фирмата произвежда кухненски модули предимно за Южна България. Продукти им са познати на потребителите в София, Пловдив, Добрич, Бургас и Слънчев бряг. Компанията се занимава и с изработване на индивидуални проекти, като капацитетът на дружеството е между 50 и 60 кухни на месец. Държат на избора на качествени материали и компоненти, като за целта вече над 15 години си сътрудничат с италиански производители и 25 години с познати на българския пазар австрийски компании.

Снимка 684888

Нови инвестиции и шоуруум с обучителна база

Пред представители на медиите и на Браншовата камара на дървообработващата и мебелната промишленост (БКДМП), собствениците на пловдивската фирма показаха своята модерна база за изработка на кухни. "Диалог" са инвестирали в нея 3 000 000 лева в сгради, машини и разработване на тяхната продукция. Така успяват да организират модерен производствен процес, който използва съвременни машини, технологии и софтуер.

Предвидената нова инвестиция на компанията е в размер на 2 милиона лева, като с нея е предвидено изграждането на шоуруум на три нива. Той ще бъде разположен до настоящата производствена база на "Диалог" и ще включва специализирано пространство за обучение.

"Общата площ, на която ще бъде разположена новата ни сградата е 400 кв. м., а строителните дейности предстои да започнат до пролетта. Проектът трябва да бъде завършен в рамките на година и половина.

По-различното при тази наша инвестиция е, че освен шоурум за продажба на кухни, сме отделили това пространство за обучение на млади хора, за споделяне на опит и практики от дизайнери. Целта ни е чрез обучение да повишаваме критериите на младите хора при избора им на партньори и работодатели", разяснява Елена Желязкова, която ръководи бизнеса на "Диалог" заедно със своя съпруг и с техния син.

Екипът на пловдивската семейна компания към момента наброява 52-ма души. Благодарение на новата инвестиция и след предстоящото обучение на млади таланти в мебелния занаят, плановете са броят на работниците да расте.

Впрочем, дуалните обучения не са нещо ново за фирмата. Първите ученици започват обучение чрез практика в базата на "Диалог" през 2019 г., като към днешна са обучени 15 ученици. Тази година за първи ученик започва работа в компанията и този процес трябва да продължи, защото е един от най-добрите начини за борба с недостига на кадри, категорични са собствениците на пловдивското дружество.

Money.bg