Вторник, 01 Oct 2024
           
Бизнес Коментари

В края на сезона отчитаме нови възможности и още по-голям успех на кампанията Пиринско Чисти планини

   


Визитка

Теодор Несторов е главен изпълнителен директор на "Карлсберг България" от 1 септември 2023 г. Той започва кариерата си в компанията през 2014 г. като бранд мениджър и само четири години по-късно заема поста маркетинг директор. В тази си роля Теодор Несторов допринася за силното развитие на локалните и международните марки на "Карлсберг", както и за лидерската позиция на компанията на пазара.

Компанията

"Карлсберг България" е водещ производител на бира в България и една от най-динамичните и бързо развиващи се компании в бранша с повече от 600служители. Компанията разполага с две пивоварни - в Шумен и в Благоевград, както и с логистични центрове и търговски офиси в страната. Продуктовото й портфолио включва разнообразие от първокласни бири - националните "Пиринско" и "Шуменско", международните марки Carlsberg и Tuborg, Zatecky с благороден жатецки хмел от Чехия, френската 1664 Blanc, чешката Budweiser Budvar, немската пшеничена бира Erdinger и белгийската абатска бира Grimbergen. "Карлсберг България" предлага на нашия пазар и сайдера Somersby, лидер в своя сегмент, както и бирения микс Garage в два освежаващи вкуса - лимон и ягода. Компанията има в асортимента си и безалкохолна бира и сайдер под водещите си марки - "Пиринско Безалкохолно Пиво", Somersby 0.0% и Carlsberg 0.0%.

Интервю на Капитал.

Г-н Несторов, как оценявате летния сезон по отношение на потреблението и постигнатите от компанията резултати?

Последните няколко години бяха изпълнени с непредвидени предизвикателства, но именно те ни направиха по-силни, гъвкави и адаптивни към промените в средата и предпочитанията на потребителите. Тази година е също толкова динамична, но движена от положителни фактори. Летният сезон беше изключително благодатен за сектор "Напитки". По-малкото дъждовни дни и по-високите температури се отразиха положително на потреблението и виждаме добри темпове на възстановяване на пазара след високата инфлация от изминалата година. От своя страна рязкото възстановяване на потреблението през активния сезон постави под изпитание цялата верига на доставки. "Карлсберг България" запазва своята лидерска позиция на пазара и разшири регионалното си присъствие, което е доказателство за нашето успешно представяне и през тази година.

Как изглежда биреният бранш днес - можете ли да очертаете няколко актуални тенденции?

Има няколко тенденции, които се очертаха ясно в последните четири години. Предлагането на премиални напитки на пазара е една тях. След ограниченията по време на COVID-19 хората изпитваха нужда да си наваксат за пропуснатите моменти, а това доведе до желанието на потребителите да опитват нови неща и по-често да избират по-скъпи и премиални продукти. Следвайки увеличеното търсене, компаниите инвестираха ресурси в иновации основно в премиалния сегмент. Това е и тенденцията, която провокира "Карлсберг България" да лансира френската марка 1664 Blanc, която елегантно допълва портфолиото на компанията във високия сегмент. 1664 Blanc е продукт, който няма аналог на българския пазар и дава изцяло ново усещане и различен прочит на традиционния бирен вкус. С уникалния си стил, вдъхновен от френската култура, успехът на 1664 Blanc още при лансирането е отличен пример за желанието на потребителите да преоткриват нови изживявания.

Какви са нагласите на по-младите потребители към пивото и успявате ли да сте атрактивни за тях?

Едно от предизвикателствата пред нас е как да поддържаме интереса на младите потребители (18-30 години), т.нар. поколение Z, които имат различна перспектива, начин на комуникация и подход в избора на продукти. Именно те са двигател за развитието на специалните видове пиво, овкусените алкохолни напитки и безалкохолните ни предложения, все по-популярни в България. Категорията на безалкохолната бира регистрира ръст от над 20% в обем продажби през последните няколко години. Потребителите вече имат нужда от напитки, които да са част от техния активен, но и здравословен начин на живот - с по-малко калории и с по-ниско или нулево съдържание на алкохол, с предпочитания към свежите и плодови вкусове. Безалкохолните алтернативи растат, защото дават на потребителите свободата да им се наслаждават навсякъде и по всяко време, независимо дали имат работен обяд, шофират, тренират, или се разхождат в парка.

Кои са кампаниите, с които се гордеете?

За втора поредна година с водещия ни бранд "Пиринско" провеждаме инициативата "Пиринско Чисти планини" и това е една от кампаниите, с които се гордея най-много. Като най-любимата и най-обичана марка бира в България ние осъзнаваме ролята ѝ за опазването на околната среда. От години полагаме целенасочени усилия, за да намалим въздействието от дейността си - както по отношение на намаляването на пластмасата, въвеждането на прикрепените капачки към пластмасовите ни бутилки до 3 литра, увеличаване на събираемостта и рециклирането на опаковките, така и към опазването на българската природа и планини. Тази година кампанията постигна невероятни резултати. В рамките на 10 активации на 6 различни локации и с помощта на включилите се над 3000 доброволци успяхме да изчистим два тона отпадъци от планината - повече от два и половина пъти повече от предходната година. Тези невероятни резултати засвидетелстват, че хората истински припознават каузата на марката и че тя е толкова важна за тях колкото и за нас. Пирин е нашият дом - мястото, с което "Пиринско" е неразривно свързано от самото си създаване. Наш дълг е да допринесем за нейното опазване, защото отпадъците нямат място в природата.

С какво според вас тази инициатива докосва хората?

Хората в България имат истинска любов към планината и осъзнават, че е отговорност на всеки един от нас да я пази чиста, като изхвърля отпадъците си правилно на обозначените за целта места. С постигнатите резултати от кампанията "Пиринско Чисти планини" виждаме, че хората са готови лично да помогнат това да се случи. Нашата отговорност като компания, е да направим така, че тези действия да са дългосрочни. Именно поради тази причина произведохме шест кен преси, които ще бъдат дарени на шест хижи в Пирин и ще спомогнат за оптимизираното събиране на отпадъци в тях. Една кен преса може да събере над 1000 пресовани кена, което намалява обема на един кен 4 пъти. Събирането и извозването на отпадъците от хижите, които често са труднодостъпни, винаги е било проблем, а наличието на тези кен преси силно ще спомогне за оптимизирането и извозването на отпадъците от хижите.

Какви други ESG стъпки предприемате към по-екологично бъдеще?

Като лидер на пазара изграждането на култура на устойчиво управление е от водещо значение за нас. В България ние прилагаме ESG стратегията на "Карлсберг Груп" "Заедно към нулев отпечатък и отвъд", която се състои от шест ключови области. Имаме действащи пречиствателни станции, които осигуряват биологично третиране на 100% от отпадните води на двата ни завода в Шумен и Благоевград. Подменихме изцяло служебния си автопарк, инвестирайки в над 200 хибридни автомобила. Така целим допълнително да намалим въглеродните емисии, отделяни в атмосферата, както и да насърчим екологичната култура в компанията. Всички служебни автомобили в "Карлсберг България" са оборудвани с блокиращи дрегер устройства, които не позволяват управлението на автомобила в нетрезво състояние и гарантират сигурността на служителите на пътя. Ние следваме стриктна политика по отношение на отговорната консумация на алкохол. Тя включва обучения на служители, доставчици и партньори, както и регулярни проверки с цел недопускане на прием на алкохол на работното място. Това са конкретни стъпки, чрез които всеки ден допринасяме за това да работим и живеем в една по-чиста и устойчива среда, реализирайки мисията си - да правим бира за едно по-добро днес и утре.

Как "Карлсберг България" развива своята работодателска марка?

Това, което създаваме, и начинът, по който оперираме като компания, е най-силният инструмент зад изграждането на нашата работодателска марка. С времето сме доказали постоянството си в предлагането на висококачествени продукти. Всяка година изненадваме потребителите с нов продукт или нов комуникационен подход, движени от нашата ценност - да сме по-добри от вчера. Всичко, което искаме да комуникираме за нашата работодателска марка, го правим през нашите действия и продукти.

Каква е вашата визия за компанията - как виждате "Карлсберг България" след 10 години?

След 10 години виждам компанията като водещ работодател и лидер в категория "Напитки".