Понеделник, 25 Nov 2024
           
Бизнес

Как електронните ваучери повишават мотивацията на служителите?

   
Как електронните ваучери повишават мотивацията на служителите?

Мотивацията е движещата сила, която прави служителите продуктивни по време на работа. Най-честите причини за намаляваща мотивация са непризнаване на постижения, ниско възнаграждение спрямо свършената работа и бонуси, които са трудно достижими. Важно е работодателите да знаят по какъв начин да мотивират екипа си, за да подобрят нивата на ангажираност на работното място. Мотивирането на служителите може да бъде постигнато чрез предоставяне на социални придобивки като карти за спорт, допълнително здравно осигуряване, ваучери за храна или карти за подарък. Ваучерите за храна са една от най-предпочитаните социални придобивки и значително повишават мотивацията на служителите.

Кои са най-популярните социални придобивки за 2024?

Ваучерите за храна са сред най-желаните социални придобивки за 2024 година. Те са познати и предпочитани от работодателите и служителите в България от дълго време, а от 1 юли тази година са напълно електронни. Това ги прави още по-удобни и лесни за употреба. Електронните ваучери за храна могат да бъдат използвани в много на брой търговски обекти в страната. Те са социална придобивка, която до 200 лв. месечно на служител е освободена от данъчно облагане както за работодателя, така и за служителя. Те се използват чрез електронен носител - виртуална или физическа карта. Ваучерите са предназначени за купуване на храна, хранителни продукти и безалкохолни напитки.

Как електронните ваучери помагат за мотивацията на служителите?

Съществуват няколко начина, с които дигиталните ваучери за храна помагат за мотивацията на служителите. Нека ги разгледаме.

Гъвкавост

При електронните ваучери всеки служител получава физическа карта (подобна на банковите карти) или изцяло виртуална карта, която може да бъде използвана чрез смарт устройство - телефон или часовник. Работодателят презарежда ежемесечно картите с е-ваучери изцяло онлайн и така служителите няма нужда да вземат лично ваучерите си от администрацията на компанията. Гъвкавостта се изразява и в това, че ваучерите могат да бъдат използвани във всички търговски обекти от мрежата на съответния оператор, а плащанията стават за секунди на ПОС терминал.

Грижа от страна на компанията

Електронните ваучери създават у служителите усещане за грижа и внимание от страна на работодателя. Те показват, че компанията е ангажирана с улесняването на ежедневието на своите служители и предоставянето на модерни решения за техните нужди. Предоставянето на тази социална придобивка, свързана със закупуването на хранителни продукти, е част от грижата за здравословното благосъстояние на служителите. Чувството за грижа повишава удовлетвореността и лоялността на служителите към компанията.

Баланс работа и личен живот

Дигиталните ваучери за храна стимулират служителите да подобрят баланса между личния и професионалния си живот. Доброто хранене осигурява грижа за здравето на служителите. По този начин електронните ваучери помагат на работниците да се грижат за здравето си, да запазят мотивацията си за работа и да прекарат качествено време с близките си.

Финансов стимул

Електронните ваучери служат и като финансов стимул, който може да подобри мотивацията и ефективността на служителите.

"Според законодателството средствата, предоставени като ваучери за храна, не подлежат на данъчно облагане в размер до 200 лв. на служител месечно. Това спестява средства и на компанията, и на служителите. След въвеждането на електронните ваучери от 1 юли 2024 г. наблюдаваме голям интерес от страна на компании, които досега не са предоставяли тази социална придобивка заради административната тежест на хартиените ваучери. Сега тази пречка е премахната и имаме модерно дигитално решение, което се оценява високо от клиентите ни", споделя коментира Милен Йонков, Търговски директор на Pluxee Bulgaria.

Този финансов стимул е директно свързан с ежедневните нужди на работниците, което го прави изключително полезен и ефективен за поддържане на мотивацията и ангажираността им към работата.

По данни от Асоциацията на операторите на ваучери за храна, 750 000 служители у нас получават тази социална придобивка. Много хора я възприемат за задължителна и очакват от всеки работодател да я предоставя, което е доказателство за нейните позитивни ефекти върху мотивацията.