Вторник, 02 Юли 2024
           
Бизнес

Неон и шоколад за ценители

   
Неон и шоколад за ценители

Как пускането на нови лимитирани продукти може едновременно да "начесва" крастата на потребителите за носене по модните течения, да задоволява някакъв вид колекционерски страсти, но и да прави един бизнес по-устойчив, показва "Филип Морис България".

Компанията представи в сряда вечерта пред журналисти лимитираната серия Neon Purple на IQOS ILUMA, по случай 10-годишнината от пускането на световния пазар на системата за нагряване на тютюн. Колекцията от три устройства е налична в търговските обекти на дружеството от 3 юни, но още в предварителната продажба на продукта за най-нетърпеливите фенове на бранда са били доставени и закупени значително количество устройства, посочи пред Mediapool Полина Нинова, ръководител "Маркетинг и потребителско изживяване за категория бездимни продукти" в компанията

Това не е първата лимитирана серия на водещата бездимна алтернатива на "Филип Морис Интернешънъл", но е първата, която се пуска отново в продажба след изключителния ѝ успех през 2022 г. в Япония. Именно Страната на изгряващото слънце, където IQOS излиза за пръв път през 2014 г., със своите небостъргачи, неонови светлини и блясък, вдъхновява този уникален продукт. С външния си вид той печели преди две години световната награда за дизайн Red Dot, която е цел на всички брандове, отлебязва Нинова.

Тя допълва, че съществената отлика на лимитираните продукти от онези в постоянна продажба е не само краткия срок на предлагането им на пазара, но и промяната на цветовете, на някои от материалите и дизайна на корпуса.

И макар да изглежда, че това е провокация към потребителите да купуват нови и нови бездимни устройства, само защото са по-модни и по-впечатляващи от предишните, и всъщност в някаква степен да задоволява именно желанията на съвременните потребители да се отличават, подходът също така е изключително устойчив, става ясно от думите на Нинова.

"Правим всички тези нови продукти с цел да отговорим на очакванията на потребителите си, но и с отговорност към околната среда, защото неизползваните устройства могат да се върнат и срещу тях клиентите да получат нови с отстъпка", отбелязва тя. "Старите" се проверяват, почистват ремонтират, обновяват и отново се предлагат на пазара. А онези, които са "неспасяеми", се рециклират и материалите им се използват отново. "Целта е устройствата да не бъдат хвърляни като боклук в природата, само защото са омръзнали. Чрез почистване, смяна на някои компоненти и ремонт обновяваме устройствата и с повторното им ползване ние намаляваме отпечатъка на компанията върху околната среда, което е част от кръговата икономика", допълва Полина Нинова. Тя повдига завесата и за готвени нови предложения към клиентите, в синхрон с политиките за устойчиво развитие на компанията, което е от особена важност за бранда.

"Общо в света сме обновили 320 хиляди устройства, но програмата стартира не много отдавна. Бройката непрекъснато се увеличава. Даваната отстъпка за купуване на ново устройство при връщане на използвано се разглежда предимно от търговски аспект, но тя всъщност има изключително значение именно от гледна точка на устойчивостта, както на нашите продукти, така и на нашия бизнес", казва още представителката на "Филип Морис България".

Предлагането на различни лимитирани серии е отключило чисто колекционерски страсти у някои от потребителите и те събират всички видове устройства за нагряване на тютюн на "Филип Морис Интернешънъл" и аксесоарите към тях именно с колекционерска цел, сочат наблюденията на компанията.

Серията Neon Purple се пуска повторно в 22 държави, а българското дружество е решило да заложи не само на неоновите нюанси на устройството, а редом със зрителните, да отключи и вкусовите сетива на най-отявлените си фенове, както и да им създаде пълномащабно изживяване. Първите от тях, които си купят неоновите устройства, ще получат за подарък бонбони, създадени специално за българския пазар.

Кулинарните звезди шеф Илиан Кустев и ресторантьорът Явор Сарафов са сътворили като допълнение към серията три специални вида бонбони с неонов блясък върху шоколада и различни пълнежи. Сарафов е заложил на соления карамел, а шеф Кустев – на вкуса на черешов тютюн. Третият вид е съвместна разработка с касис и нотка киселинност, както обясниха двамата на партито по повод влизането на Neon Purple в България.

“Пресъздаването на цвят с храна е истинско предизвикателство, но бяхме изключително вдъхновени от идеята и затова крайният резултат е толкова успешен", заяви шеф Илиан Кустев.

"За първи път ми се случва да разработвам храна на база цвят, технология и дизайн. Вярвам, че се доближихме максимално до пресъздаването на усещането за лимитираната серия IQOS ILUMA Neon Purple с помощта на храната като изразно средство. Вдъхновени от иновациите, създадохме колекция от шоколадови бонбони, всеки със своя характер и оригинална рецепта. Заложихме на сладките нотки на черешата, инфузирана с лек полъх от аромат на тютюн, като допълнихме преживяването с сладко-солени вкусове на солен карамел и леката киселинност на касиса, като заедно трите бонбона се балансират и допълват", каза Явор Сарафов.

За 10 години от пускането на системата за нагряване на тютюн IQOS, с която компанията започва реализацията на визията си за бъдеще без тютюнев дим, потребители на устройствата са над 28 млн. пушачи, 350 хиляди от които са българи. От тях 20.8 млн. са спрели да пушат изцяло конвенционални цигари, а останалите са в различни стадии от процеса на пълно преминаване към продукта. На 25 пазара приходите от водещата бездимна алтернатива на компанията надвишават 50%.

"Тази годишнина ни дава възможност да погледнем назад към свършената работа и натрупания опит досега в реални условия, както и да затвърдим ангажимента си към изграждане на бъдеще без дим. През последните десет години преминахме през един непрестанен процес на усъвършенстване, в който портфолиото ни от бездимни алтернативи се разрастваше, оказвайки положително въздействие върху милиони пълнолетни потребители по света и в България. Продължаваме да правим нововъведения, да разчитаме на науката и да предлагаме на потребителите си продукти, които отговарят на техните нужди и представляват потенциално по-добра алтернатива на тютюнопушенето", заяви Демиан Пинтос, генерален мениджър на "Филип Морис България" при представянето на лимитираната серия Neon Purple в България.