Неделя, 28 Апр 2024
           
Бизнес

Метро инвестира в 50 квартални магазина през тази година

   
Метро инвестира в 50 квартални магазина през тази година

До края на годината "Метро" планира да открие поне 50 малки квартални магазина по франчайз проекта си "Моят магазин". Вече са отворени 9 от тях. Те са в различни части на страната и целта е да се подкрепят загиващите под натиска на модерната търговия малки квартални магазини, обяви Жан Котан, изп. директор на "Метро България".

 

Компанията отбелязва 25 години от стъпването си на българския пазар.

 

 

Историята в снимки: Раждането на модерната търговия >

 

Това е и едно от направленията, в които инвестира търговецът, който за разлика от търговските вериги, които работят за крайните клиенти, не планира отварянето на нови и нови обекти. "Целта е да подкрепим търговците, защото малките квартални магазини се състезават с модерната търговия и умират поетапно и имат нужда от подкрепа", обясни Жан Котан. По думите му тези малки квартални магазини имат за основен конкурент "Лидл".

"Метро" подпомага финансово търговците, които отварят обекти "Моят магазин", за да придобият отличителен вид и подредбата вътре максимално да оползотворява наличната площ. Собствениците на тези магазини също влагат средства това. Те сами определят цените си, като "Метро" им продава продукти на цени с 25% маржин от крайните в търговските вериги, от които те преценяват каква крайна цена да формират за клиентите. Изискване е поне 30% от стоките им да са купени от "Метро".

 

Търговецът подкрепя малките магазини и с маркетинг - чрез брошури, а освен това предстои и телевизионна кампания.

 

"Нашата цел не е да се конкурираме с ритейлърите. Ние подкрепяме нашите клиенти", допълни директорът.

 

Оценката на търговеца е, че тези магазини бележат 50% ръст в приходите от продажби в сравнение с предходни периоди.

 

Планът е през 2025 г. под бранда "Моят магазин" да отворят 250 магазина, през 2026 г. - 480, а през 2027 г. - 800. Такъв формат ще има и в Северозападна България, където до момента търговецът не е представен.

 

По време на пандемията както повечето търговци, и "Метро" инвестира в онлайн продажби тогава на ограничен кръг продукти. Сега услугата е оставена за бизнес клиентите.

 

Съвместно с kolichka.bg се доставя на крайни клиенти в няколко града. През миналата финансова година 15% от продажбите са онлайн, а целта е да се достигнат 25%.

 

Подобно на търговските вериги и "Метро" има собствени марки - общо 5 за различни продукти, като те обхващат 5500 артикула - храни и нехранителни стоки. През последната финансова година техният дял в оборота е 16.5%, а целта за тази година е да достигне 19%. В по-дългосрочен план целта на компанията е една трета от продажбите й да се дължат на продукти под собствени марки.

 

Служителите на търговеца са 4400 души, има 50 хил. клиенти - търговци и сектора на хорека, както и 500 хил. домакинства крайни клиенти.