Mетро България инвестира 700 хил. лв. в преустройството на своя магазин "Метро 2" на столичния булевард "Европа". Това е първият обект, организиран по новата концепция с фокус професионални клиенти. Промяната е започнала миналата година и ще продължи до 2030 г., съобщи Никола Готрон, главен изпълнителен директор на "Метро България", пише capital.bg.
Изначално германският търговец влезе тук с тази концепция - да продава на едро на малки магазини, на хотели, ресторанти и т.н. Но през годините запълваше и нуждите на индивидуални клиенти. Сега явно иска да се върне към базовия си модел, но магазините ще продължат да обслужват и индивидуални клиенти.
Търговски вериги: Предприемаме редица мерки за задържане на цените
Най-големите търговци на храни: още магазини в периода на растящите цени
На едро
Концепцията е наречена sCore и има шест ключови стълба - ориентация към клиенти и постоянен В2В асортимент; верига на доставките от край до край; ниски цени всеки ден; фокус върху професионални клиенти; способен и добре възнаграден екип; нова концепция за магазините, ориентирана към търговия на едро.
"Целта на стратегията е да се върнем към корените си като истински търговец на едро. Това е стратегия на растежа, която отразява нашата мисия да обслужваме професионалните си клиенти по най-добрия начин", коментира Никола Готрон.
Преустройството
Първият магазин, организиран според новата концепция, е "Метро 2" в София. В него зоната с хранителни стоки е увеличена с 10% за сметка на нехранителните и последователността на отделите е съобразена с логиката на пазаруване. В търговския обект се предлагат над 900 палета, позволяващи лесна видимост и достъп до стоките, като целта е броят им да достигне 1000. Асортиментът е в посока В2В клиенти.
"За нас ефективност означава клиентите да намерят бързо стоката, от която имат нужда. Да им предложим стабилни цени на едро. И трето - да има достатъчно наличности от търсените продукти", обобщи Бенедикт Пахолчик, директор "Продажби" на "Метро България".
"Обновеният магазин пести време на търговците, които могат да намерят всичко необходимо на едно място и на постоянни цени, без да следят за промоции. Работим както в магазините, така и извън тях, тъй като посещаваме клиентите по места. За последната година и половина удвоихме нашия екип от търговци. Професионалните клиенти от хорека бизнеса заемат 95% от нашия потенциал. А нашите търговци покриват 75% от потенциала на пазара", съобщи Никола Готрон.
Цени
С новия фокус има отстъпки за количества. В група, наречена "Цени на ниво", участват над 5000 артикула, обозначени със зелен етикет. При тях има три ценови нива в зависимост от закупените количества, като принципът е "по-голямо количество, по-добра цена".
"Става въпрос за 5150 продукта, което е 30% от активния асортимент на магазина "Метро-2". Моделът е изключително прозрачен - виждаш цената и получаваш отстъпка на касата. Гарантираме марж, така че нашите клиенти да бъдат конкурентоспособни на пазара. Те спестяват време и средства, тъй като няма нужда да обикалят в търсене на промоции или да се презапасяват. Освен това има достатъчно наличности от продуктите. Друг ценови механизъм е "Винаги изгодно" за продукти с ниска цена всеки ден", обобщи Елена Ценова - директор "Снабдяване" в "МЕТРО България".
Компанията
"Метро България" е най-голямата компания за търговия на едро в страната, която е на българския пазар от 1999 г. и обслужва клиенти от хотелския и ресторантьорския бизнес, търговци и фирми, както и индивидуални клиенти. Компанията управлява 11 магазина в страната и една снабдителна база.
За 2021 г. отчете 846 млн. лв. приходи от продажби (10.6% ръст) и малко над 18 млн. лв. печалба. Заетите са над 2000.