KBC Банк България блокира хиляди онлайн плащания тази сутрин. Това съобщиха за ABCnews клиенти на банката у нас. Това е бившата „Райфайзенбанк България“, която беше купена от белгийската група KBC. Хората превеждат и потвърждават плащанията онлайн през системата, но те не минават. Преводите биват заключвани в опашка. „Ако го наредиш повторно, системата пак го заключва“, обясниха клиентите. Така след като бъде оправено онлайн банкирането може да се окаже, че си превел една и съща сума два пъти. Преводите в опашка не могат да бъдат отказани през системата. Не става и през кол център. Трябва да се отиде в офис, казаха потърпевшите.
Клиентите отиват в офис на Стамболийски до Мол София, от където обаче им казват, че не могат нищо да направят, защото нямат система и да се обадят на кол центъра. Така се получава един омагьосан кръг. Никой не знае какво да прави.
От кол центъра на КВС Банк България обясниха пред ABCnews, че имат проблем със системата от сутринта. Те очакват да бъде оправена в най-скоро време.
По-късно от банката отговориха официално: „Проблемът с достъпа до КВС онлайн е отстранен. Поради технически причини, преводи наредени на 04.10.2022 в часовия диапазон 06:28-08:30, не са изпратени успешно. Клиентите са информирани, че трябва да ги наредят отново.“
Екип на ABCnews