Неделя, 29 Nov 2020
           
Бизнес

България е сред най-бързо възстановяващите се пазари за туризма в Германия

  29.10.2020 14:50  
България е сред най-бързо възстановяващите се пазари за туризма в Германия

Очакваше се това да е една страхотна година. Имахе 10-години непрекъснат ръст, но коронавирусът промени това, заяви на онлайн пресконференция Кристиян Салай, регионален мениджър на Туристическия борд на Германия. Споделя, че ако е можел да дойде от Белград, където е позициониран, в София, е щяло да бъде най-вълнуващото му преживяване напоследък.

Досега бордът отчиташе макар и малки всяка година ръстове на броя на българските туристи. Данните и за 2020 г. са такива, но само преди март. От януари до юли нощувките на българи се свиват с 36.2% на фона на общия срив от 59.9% в нощувките на чуждите туристи. Близо една четвърт (23.6%) от нощувките на българите по традиция са в провинция Бавария.

Данните за българите показват, че за 10 г. от 2010 г. насам нощувките отчитат ръст от 185.6%, като само за 2019 г. годишният ръст е 12.4%. Традиционно най-голям дял от 39% заемат бизнес пътуванията, следвани от ваканциите с 36% и посещенията при приятели и роднини - с 25%.

Общо 74% от пътешествията са резервирани онлайн, 47% от тях представляват градски пътувания, 31% са двупосочни. Делът на пътуванията с автобус постоянно се свива, като в момента е 5%, а 60% от тях са със самолет. В същото време България е в топ 10 на страните, потокът на туристи от които най-бързо се възстановяват. 

Салай посочва, че все пак Германия не е сред най-пострадалите в туризма тази година, защото поне в началото на корона кризата е успяла добре да се справи, а освен това германците са едновременно най-многобройните туристи в цяла Европа, но пътуват доста и в собствената си страна.

През първите месеци на корона кризата бордът е разработил видео клип, с който приканва потенциалните туристи да си мечтаят за Германия, която ги очаква, последван от друг, който рекламира видове туризъм, които се смятат за нискорискови в тази ситуация - трекинги в планините, отсядане в къмпинги, колоездене сред природата за сметка на посещения на културни събития, което предполага струпване на хора и по-висок риск от зараза. Страната разполага с 1500 места за къмпингуване и 5800 такива за туристи, придвижващи се с велосипеди.

От следващата седмица бордът ще пусне билборд реклама на Германия и по улиците на София, която да накара хората да си мечтаят за посещение на страната, когато кризата утихне, съобщи Салай.

Допреди месец смятахме, че туризмът ще се възстанови на нивата си отпреди 2019 г. след 2-3 години, но предвид развитието на заразата вероятно трябва да променим очакванията си, коментира още Салай. Допълва, че Германия е дестинация номер едно в Европа за конгресен туризъм, а засега всички прогнози сочат, че бизнес сегментът ще изостане от традиционния туризъм във възстановяването си с около 2 години. Това е проблемно не само по себе си, а и защото бизнес туристите по традиция ползват по-скъпи хотели и харчат повече на място. dnevnik.bg