Сряда, 28 Май 2025
           
Бизнес

Фитнеси Flais искат допълнително пари за новия си клуб в "Гранд хотел Милениум" и хвърлят хомофобски обвинения

   
Фитнеси Flais искат допълнително пари за новия си клуб в \

Фитнес веригата Flais иска допълнително заплащане на новия си клуб Premium fitness Flais Millennium в София, който се намира в "Гранд хотел Милениум". Закупените клубни карти за другите центрове на компанията не важат за новия, алармира пред ABCnews.bg редовен посетител на веригата с притежавана клубна карта. След като разпитва къде са обявени условията, той е обиждан с хомофобски епитети от мъж, представител се за собственик. Разказваме цялата история и разигралата се сцена във Flais.

Миналата година през октомври 

 
търсех нов фитнес клуб,
 
към който да се присъединя. Предпочитам да тренирам рано сутрин или около обяд и заради работата си пътувам из цяла София. Така, че за мен беше много важно фитнес залата да е отворена рано преди 7:00, достатъчно голяма, за да не е пренаселена, да е чисто и фитнесът да има места в цяла София.  Реших да изпробвам няколко фитнеса, но този, който най-много ми хареса беше Fitness Club Flais. Те отварят в 6:30, имат места из цяла София, а локациите са модерни и чисти. Посетих няколко от техните местоположения и реших да се запиша за членството им за 1 година, закупувайки карта. 
В нормална седмица посещавам техните центрове на Веслец, Стрелбище и в Дружба. В допълнение към тези места съм посещавал и техните места в Хаджи Димитър и Княжево и винаги съм се радвал на страхотна тренировка. От време на време имах неприятни преживявания, като например, когато ми казаха, че трябва да си нося кърпа поради новите хигиенни разпоредби, които да използвам върху всякакви уреди и пейки, на които щях да слагам и седя. Въпреки това виждам много други членове и дори фитнес трениращите да не използват кърпи. Това обаче са инциденти, които не ми пречат. 
 
Миналата седмица обаче попаднах в хомофобска ситуация
 
във Fitness Club Flais в новата им локация в Милениум център. В началото на юли те откриха ново място, разположено в "Гранд хотел Милениум". Това местоположение е много близо до моя апартамент и бях много развълнуван от него. В понеделник на 6 юли отидох да тренирам около 8:00. Когато влязох, момичето, работещо на рецепцията ми каза, че моята членска карта не е валидна за това място и че трябва да платя допълнителни 365 лева за достъп. Фитнес треньорът я коригира и аз бях допуснат да вляза и да тренирам. Харесва ми! Всичко е напълно ново, пространството е огромно и разполагат с цялото оборудване, от което евентуално можете да тренирате всяка част от тялото си. Изключителна чистота. Дори се обадих на приятелката си и й казах, че трябва да се запише за членство.
На следващия ден (7 юли) приключвам работата си и с нетърпение се отправям към новия Premium fitness Flais MilMillenniumenium, за да тренирам. Пристигам около 11:30 ч. и ме посрещат различно момиче (Евгения Михайлова). Тя сканира членската ми карта и ми казва, че не е валидна. Виждам рецепционистката от предишния ден да седи наблизо и й казвам, че същото се е случило и предишния ден и да говори с колегата си. Евгения се връща и ми казва, че 
 
нямам достъп до това място.
 
Тя ми казва, че това ново място е много по-скъпо, откъдето е закупена картата и ако искам да вляза, трябва да платя повече.  Казвам й, че това е нелепо, че през последните 9 месеца ходя на различни места и никога не съм имал проблеми. Тя отговаря, че това местоположение е ново и по-скъпо. Питам за нейния управител и тя се обажда на мъж на име Мартин Василев. Той продължава да ми обяснява същото, че този фитнес е специален и по-скъп и че имат споразумение с хотела и поради това членството на това място струва 690 лева, а не както на другите места - 365 лева.  Питам къде в техните условия се посочва, че не мога да получа достъп до това място с членството си, питам дали това е публикувано на тяхната страница във фейсбук или на уебсайта им. Мартин ми казва, че не знае, а Евгения добавя, че когато съм платил за картата си миналия октомври, това ново място не е съществувало, следователно условията, не се прилагат и те не носят отговорност, ако са актуализирани. 
В един момент пристигна възрастен мъж и се представи като собственик без да си казва името. Проверявам пред него фейсбук и техния собствен уебсайт и виждам общите условия, и заявявам, че според тях имам достъп до всяко желано от мен място. Той ми казва, че общите условия не важат за това ново място.  Когато питам защо Fitness Club Flais не е обявил това, той отговаря, че не знае, но ако искам да вляза, трябва да платя.  Когато питам за неговото име, той пита за моето име, когато за пореден път питам за неговото име, той казва, че името му е Mister Big Dick.
Решавам да си тръгна и докато се отдалечавам го чувам да говори на български и ме нарича ​​п.дер... Ужасен съм, че Millennium Center и Grand Hotel Millennium биха избрали да се свържат с компания, която наема такива хора и е 
 
собственост на човек, който е хомофоб,
 
не спазва собствените си правила и разпоредби и вероятно има проблем с чужденците. И въпреки това той няма проблем да печели от чужденци. В крайна сметка неслучайно цените за това местоположение са изчислени, като се знае много добре, че по-голямата част от клиентите ще са чужденци, отседнали в хотела като гости. Невежеството, дискриминацията и неспазването на собствените си условия не са начините за осъществяване на бизнес.
От ABCnews изпратихме въпроси до фитнес веригата Flais. От там отговориха първоначално: "При закупуване на абонаментна карта за ползване услугите, предоставяни от Фитнес клубове Флайс,
всеки един от клиентите ни бива запознат от обслужващия го служител в
кои обекти от веригата абонаментът е валиден, тъй като имаме няколко нива на достъп. 
 
Нивото на достъп се определя 
 
в зависимост от локацията на обекта и
нивото на оборудването в него".
След което зададохме допълни въпроси и ни беше върнат следния отговор от юрист на компанията:

"Поисканата от Вас информация е публично достъпна и обявена в сайта на фитнеси „Флаис“. Клиентите на фитнес клубове „Флайс“ имат възможност да посещават фитнес залите чрез заплащане на еднократно посещение или закупуване на абонаментен план, който може да бъде месечен или годишен. Притежателите на карти Multisport и Andjoy също могат да използват фитнес залите. Фитнес клуб „Флайс“ разполага с тринадесет обекта в гр. София, които са разделени в четири нива на достъп, като критерии за оценка на залите и отнасянето им към едно от четирите нива са локацията и оборудването в съответната зала. При закупуване на абонаментен план, клиентът получава право на достъп до всички фитнес зали, попадащи в нивото на плана. За ползване на услугите на всички обекти в структурата на фитнес клуб „Флайс“, клиентът следва да притежава най-високо ниво абонамент. Разглеждани във възходящ ред, обектите по нива са, както следва:

- Първо ниво – Нови Искър, Студентски град, Хаджи Димитър;
- Втора ниво – Дружба;
- Трето ниво – Веслец, Княжево, Красна поляна, Манастирски ливади, Младост, Стрелбище;
- Четвърто ниво – Премиум клас фитнеси (вкл. „Премиум фитнес Флайс Милениум“).“

За ползване услугите на обект от по-високо от притежаваното ниво, клиентът следва да доплати разликата между стойността на двете нива, така че общата стойност на плана му да покрие цената на по-високото ниво. Представената по-горе информация е достъпна на уеб-страницата на фитнес клуб „Флайс“, а именно: https://www.flais.eu/pravila/.

Относно твърденията за неуважително отношение от наш служител към клиент на „Флайс“:

До собствениците и ръководството на фитнес клубове „Флайс“ към момента не е достигала информация за случай в някой от фитнес клубове „Флайс“, която да отговаря на описаното Във вашите имейли, в които липсва каквато и да е конкретика: конкретен фитнес клуб, служител на клуба, дата на събитието, по какъв начин клиентът използва услугите на фитнес клуб „Флайс“ – чрез заплащане на еднократни посещения или чрез абонамент. Посочено е само, че се касае за Ваш колега, журналист, американски гражданин. Ако ни бъде предоставена по-конкретна информация, която да можем да проверим за нередно или неуважително поведение, ще бъде извършена нужната проверка. С оглед на изложеното по-горе считаме, че към настоящия момент твърденията, които са изложени Във вашите имейли, представляват информация, която не е потвърдена и с която не сме съгласни тъй като не отговаря на истината".

От ABCnews сме сканирани условията на веригата Flais, публикувани на 7 юли, където няма посочена информацията за различните нива на ползване на центровете. Тя беше публикувана след зададените от нас допълнителни въпроси.

Запитахме за коментар и "Гранд хотел Милениум", 

в който се помещава новият фитнес. "Съжалявам да науча, че обслужването не е отговорило на очакванията. Фитнес център Флайс не е под мениджмънта на хотела и не бях запозната с тази случка. В разговор с управителите на центъра, разбрах че казусът се разследва от тяхна страна", заяви упрявителят на хотела Петя Ангелова.

 

Екип на ABCnews

 

Анкета

Одобрявате ли въвеждането на еврото в България?


Резултати