вторник, 6 октомври 2026

Максималният осигурителен доход става 2300 евро от 1 август 2026 г., реши бюджетната комисия

  16.07.2026 15:49  

  БТА

От 1 август максималният осигурителен доход става 2300 евро вместо досегашните 2111.64 евро - това реши с 11 гласа "за" и 9 "против" парламентарната комисия по бюджет и финанси, която обсъжда на второ четене проектобюджета на Държавното обществено осигуряване за 2026 година, пише БНР.

От същата дата минималният осигурителен доход за самоосигуряващите се става 620.20 евро вместо досегашните 550.66 евро, въвежда се и минимален месечен размер на осигурителния доход по основни икономически дейности и квалификационни групи професии.

Беше отхвърлено предложението на Мартин Димитров от "Демократична България" и група народни представители да се запазят сегашните размери на тези параметри.

Не бяха одобрени и предложенията на ГЕРБ-СДС, ДПС и "Възраждане" за повишаване на минималното и максималното дневно обезщетение за безработица. Те остават съответно 9.21 евро и 54.78 евро.


Новини
Средният осигурителен доход за юни е 1007,46 евро

14.09.2026 13:32

 
 
 
 
 
06.10.2026 13:56
Инициативата „Месец на онлайн безопасността“ кани учители от цялата страна да проведат тематични занимания с учениците си
 
 
 
 
 
06.10.2026 13:49
Премиерът потвърди: Атакувани са два търговски кораба, екипажът на единия е в неизвестност
 
 
 
 
 
06.10.2026 11:22
ПП и ДБ категорични: Йотова не е годна да бъде президент, да свика КСНС или да напусне президентството
 
 
 
 
 
06.10.2026 10:53
Фотокапан засне белоглав лешояд
 
 
 
 
 
06.10.2026 10:51
България в търсене на първа победа в Лига на нациите
 
 
 
 
 
06.10.2026 10:49
„Тренд“: Очакваната активност сочи сигурен балотаж на президентските избори