"Спаси София" се обяви против предложеното увеличение на цените на таксиметровите услуги с 18,6% в столицата, съобщиха от пресцентъра на партията.
Предложението е минималната тарифа да се увеличи на 1,43 лв., а максималната - на 2,43 лв. От партията се обявяват против решения, които ще доведат до ново поскъпване за гражданите, без да подобрят качеството на услугата.
Общинският съветник и лидер на "Спаси София" Борис Бонев попита защо "ако ни е проблем картелът за боклука, защо не ни е проблем картелът при такситата?". Той подчерта, че партията няма да участва в "допълнително "скубане" на софиянци, само за да е удобно на таксиметровите компании.
Според Бонев решението на ПП-ДБ и ГЕРБ да подкрепят продължаването на действащия модел в бранша показва липса на последователност. От "Спаси София" са на мнение, че е време за реална конкуренция в таксиметровите услуги и настояха услуги като Uber да бъдат отново позволени в България.
"Гражданите не трябва да плащат цената на партийното спокойствие за ПП-ДБ, ГЕРБ и БСП", подчертава от партията.
Относно проблема с боклука в столицата и конкретно в районите "Красна поляна" и "Люлин", от "Спаси София" призовават да се прекрати сегашната поръчка и да се мине на съдебен контрол.
"За да не дава Терзиев поводи на прокуратурата на главното Д да му прави проблеми, го призоваваме да не слуша съветниците си - без обществената поръчка да е прекратена, преговори са недопустими", заявиха от партията преди заседанието на Общинския съвет. Днес кметът Васил Терзиев трябва да представи план за излизане от кризата с боклука.
Общинският съветник Андрей Зографски посочи, че в "Подуяне", "Слатина" и "Изгрев" договорите със сметопочистващите фирми изтичат след 5 седмици, а там няма нито един допуснат кандидат в процедурата.
Според "Спаси София" заводът за боклук и общинската "Софекострой" не се справят в "Люлин" и "Красно село", където им е наложено почистването, а до края на годината 20 от 24-те района ще са без редовно сметоизвозване.
Зографски се зачуди защо кметът отново отложил укрепването на капацитета на завода за боклук.