Министърът на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов не е уволнил нито един служител на ГД "Автомобилна инспекция" поради корупция. Това е установил Институтът за пътна безопасност в свое разследване след скандала с исканите подкупи от екипа на Роби Уилямс
Посочва се, че министърът не е работодател на служителите в ГДАИ и не разполага с правомощия за прекратяване на техните трудови правоотношения.
ИПБ разполага с копия от заповедите за уволнение на наречените от министъра "корупционери". В тях като основание за прекратяване на трудовото правоотношение е посочен чл. 325 ал. 1 т. 12 от Кодекса на труда, който се прилага при изменение на длъжностното разписание (преобразуване на щата). В момента в Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" (ИААА) се извършват структурни промени, в резултат на които служителите на трудов договор трябва да преминат на държавен щат.
Изтъква се, че в заповедите за уволнение няма никакви мотиви или доказателства, свързани с корупционна дейност или злоупотреби от страна на засегнатите служители. Разследването на Института показва, че към нито един от десетимата уволнени не е образувана проверка, дисциплинарно производство или разследване по обвинения в корупция.
От ИПБ отбелязват, че министър Караджов посочва в интервю, че един от служителите е имал седем дисциплинарни наказания в миналото. Според организацията обаче е премълчан фактът, че друг от уволнените е бил награден за отказ от подкуп.
"Това създава основателни съмнения, че преструктурирането на щата в ИААА е използвано като инструмент за прикриване на бездействието на политическия кабинет и ръководството на агенцията. През последните девет месеца екипът на министъра не е реализирал ефективна политика за борба с корупцията. Това се доказва от противоречивите публични изказвания и непрекъснато променящата се информация, изнасяна от самия министър. Заявлението му, че е "уволнил незабавно 10 корупционери", не само че не отговаря на фактите, но и може да послужи като сериозен аргумент в полза на уволнените при евентуални съдебни спорове, тъй като министърът се е намесил в трудовоправен процес, в който няма правомощия", предупреждават от ИПБ.
Те считат, че това е най-големият корупционен скандал в Министерството на транспорта и съобщенията през последните години, придобил и международен отзвук, но въпреки това няма поета политическа отговорност.
Припомняме, че двама инспектори от ДАИ поискаха подкуп от шофьори, превозващи техника за концерта на Роби Уилямс в София в края на септември. Впоследствие прокуратурата повдигна обвинение на служителите на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация.
Политически лидери като Бойко Борисов и Делян Пеевски призоваха за закриване на ДАИ. От "Да, България" пък предложиха служителите на агенцията да носят боди камери.
Заради скандала министърът на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов уволни шефа на ДАИ.