Железопътният транспортът в България може да се превърне в привлекателна алтернатива на автомобилния транспорт. Това заяви министърът на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов на форума "Green Transition Forum 5.0: Конкурентоспособност и иновации в страните от Централна и Източна Европа", предаде БТА.
Според него жп транспорта ще се превърне в гръбнака на обществения транспорт. Конкуренцията създава по-добро качество и ниски цени, посочи Караджов относно навлизането на нови играчи на пазара на железопътния превоз на пътници и припомни, че в България се подготвя Закон за обществения транспорт и се ускорява модернизацията на железопътната инфраструктура чрез средства от Европейския съюз и концесионните договори.
Караджов изтъкна, че транспортното министерство отдавна използва процедурите на концесията, 15 пристанища и четири от общо петте български летища са на концесия, един интермодален терминал - също, припомни той.
Министърът изтъкна и важното географско положение на страната ни и подчерта важността на Коридор 8, свързващ Адриатика с Черно море, както и коридора Север-Юг. Караджов е на мнение, че връзката между България и Гърция не е достатъчно добре развита. По думите му между България и Република Северна Македония няма железопътна свързаност, а "един тесен път и нищо друго".
Трябва да се ускори и изграждането на трети мост над река Дунав, но и да се постигне споразумение за четвърти и пети мост, заяви още Гроздан Караджов.