Потребителите вече имат възможността да подават жалби и сигнали до Комисията за защита на потребителите (КЗП) и през мобилно приложение, съобщават от пресцентъра на Комисията.
По този начин ще има възможност потребителите да информират КЗП за установени от тях нарушения на място, от търговските обекти. Приложението дава възможност на потребителите да заснемат нарушенията и да прикачат снимките като доказателства към жалбите си.
Информацията за хода на проверката и отговорите на жалбите и сигналите потребителите ще могат да получават директно в приложението.
От КЗП посочват, че за приложението се изисква регистрация, за която се изисква попълзяването на необходимите данни. Това отнема около 2-3 минути, като след това жалбоподателите получават автоматично достъп и до мобилното приложение.
При подаването на жалба или сигнал потребителите трябва да попълнят задължителните полета и да прикачат необходимите доказателства.
Приложението е разработено от Националния системен интегратор "Информационно обслужване" АД и е достъпно за двете най-популярни мобилни операционни системи iOS и Android.