Понеделник, 19 Май 2025
           
Коментари

Терзиев: Свидетели сме на поредния епизод от сериал - създаване на проблем, решаване на проблем

   

  BGNES

Премиерът Росен Желязков взе решение държавата да даде 15 млн. лева на столичния градски транспорт. Последваха реакции от страна политическите фигури, ето какво казаха те:

Столичният кмет Васил Терзиев излезе с първи коментар

"Свидетели сме на поредния епизод от един и същи сериал създаване на проблемрешаване на проблем от едни и същи хора и решаване по един не много дългосрочен, не много обмислен начин. Това, което се пропуска да се каже, освен цялата циркова постановка, тези 15 млн. какъв проблем точно биха ни решили и тези 15 млн. идват днес, бързо, за да решим един проблем, но не казват, че Общината трябва и следващата година, да намира всеки един лев, който се гласува за увеличение", каза Терзиев.

По думите му не се мисли устойчивост. „От ден 1 на всички разговори тази дума за мен е била основополагаща - устойчивото развитие на градския транспорт, което включва нивата на заплащане и условията на труд, и подвижния състав. Когато става дума за заплащането - какво трябва да направим, за да решим конкретните проблеми, които имаме, а не да наливаме много скъп ресурс на места, където нямаме проблем", обясни Терзиев. Според него се действа "популистки" и без ясен отговор откъде ще дойдат парите. "Когато не си дал ясен отговор откъде ще дойдат приходите и работиш с виртуални приходи и реални разходи, после винаги идва сметката", каза Терзиев.

„За пореден път Борисов раздава общите ни пари, без да има аргументи и да търси устойчиви решения. Продължава да търси начини да си купи народната любов, а ние си плащаме за нея,“ написа зам.-кметът по финанси Иван Василев в своя публикация.


Призовавам правителството за сериозно и отговорно отношение към финансите на държавата и парите на данъкоплатците. Неведнъж заявихме, че изсипването на пари „на калпак“ на всички не е реално решение нито днес, нито другата година, нито след това.


Системните проблеми на транспорта в София няма да се решат с 15 млн., или 50 млн., или дори 100 млн., ако няма реформа в дружествата, управлявани от Общинския съвет и ГЕРБ-БСП-ИТН тъмното мнозинство. Няма да разрешат и незаконната стачка на транспортните работници.

Това мнозинство и синдикатите не желаят реформи, за да има зависими хора и да няма правила и отчетност“, допълни зам.-кметът по финанси.


Според Иван Василев Столична община, в лицето на екипа на кмета на София Васил Терзиев, е предложила различни решения и възможности за подобряване на условията в транспорта в София. С направените предложения са адресирани проблемите директно и формулирани решения там, където ще са най-ефективни.


„Водим диалог със служителите от месеци. Не срещаме разбиране от синдикатите. А днес получихме поредната доза неразбиране и популизъм и познатото разхвърляне на парите на данъкоплатците по усмотрение на един партиен лидер. В какво качество и с какви правомощия председателят на партия ГЕРБ „спасява“ ситуацията или се спасява от нея,“ каза Иван Василев.


В своя публикация в началото на тази седмица зам.-кметът по финанси Иван Василев очерта реалните проблеми и работещите решения, върху които екипът на Столична община работи.


Реалните проблеми в транспорта в столицата са:


➡️ Липса на водачи в Автотранспорта (недостиг на 250 водачи) и Електротранспорта (недостиг от 100 водача) и претовареността им с извънреден труд.


➡️ Стари автобуси, тролеи и трамваи.


➡️ Административен хаос от наличието на 4 отделни дружества и излишно раздута администрация.


Дългосрочните решения, с които екипът на кмета на София работи, са:


➡️ Целенасочена политика по привличане на нови водачи. Така ще постигнем резултат през следващите месеци и години.


➡️ Подготвяме инвестиционен заем, за да финансираме покупката на нови автобуси (120), тролеи (75) и трамваи (58). Пари в бюджета няма и затова ще предложим на обществено обсъждане инвестиционен заем, който вярвам, че ще бъде подкрепен и от Общинския съвет, и ще успеем да модернизираме градския транспорт. По този начин ще подобрим условията както за шофьорите, така и за пътниците в градския транспорт с надеждата да стане все по-предпочитано транспортно средство в града.


➡️ Работим по анализ и обмисляме да предложим сливане на 4 транспортни дружества (ЦГМ, Автотранспорт, Електротранспорт и Метрополитен) в Единен транспортен оператор. Така ще оптимизираме излишно раздутата администрация (700 човека към момента в 4 дружества, които извършват сходни дейности). Ще подобрим финансовите механизми между Столична община и реално извършващите транспортната задача, а не както е в момента – ЦГМ събира всички приходи и решава по свое усмотрение как да разпределя плащанията към дружествата, което води до това те да бавят плащания към контрагенти и после СО да трябва да ги спасява със заеми, както беше през 2024 г.


Столична община не пита „кой ще ни даде пари“, търси ефективен начин за инвестиция на ресурсите, с които разполага, за да получават всички услуга с качество, за която всеки софиянец плаща,“ каза Иван Василев.