Ако решите да избегнете все по-честите задръстванията по магистрала "Тракия" (пардон, магистралаТА) между София и Пловдив по празниците, може да ви хрумне да минете по алтернативния първокласен републикански път I-8. Казвам "може да ви хрумне", защото едва ли ще ви хрумне втори път, пише OFFNews.
Пътят минава през Нови хан-Вакарел-Костенец и стига чак до "Капитан Андреево".
58-километровата отсечка межди Костенец и Нови хан e лунен пейзаж от дупки, кратери, кръпки и неокастрена растителност, по който шофьорите пъплят на зигзаг и се надявате резервната гума да е достатъчна, защото може да потрябват и две.
Отсечката не е ремонтирана от 30 години, макар да се води "първокласен път", за който АПИ очаква да купите винетка.
Не че няма намерение да го ремонтира. Добри намерения има отдавна. Те бяха потвърдени точно преди година. Избран е проект за основен ремонт на път I-8 София–Пловдив (от 89-и км до 147-и км), включващ и участъка между Нови Хан и Костенец.
Решихме да проверим на какъв етап е проектът година по-късно. Оказва се, че АПИ все още разглежда документацията, след като техническият проект е бил актуализиран от изпълнителя. Процесът е на втори междинен етап от общо три. Срок за одобрението на проекта няма. След одобрението, той трябва да бъде изпълнен за 600 дни, посочва от АПИ в отговор до редакцията.
Финансирането на проекта е от републиканския бюджет. Стойността му е близо 103 млн. лв. без ДДС.
Ремонтът ще включва цялостна рехабилитация на отсечката. Поръчката е спечелена от "Джи пи груп" - компанията, която бе разследвана за мащабна корупция с европари, но делото бе прекратено. Неин бе и ноторният ремонт на ул. "Граф Игнатиев" в София, който роди в народния фолклор изразите "ремонт на ремонта" и "хубаво е, но не е готово".
Попитахме АПИ редно ли е преди ремонта за път в това състояние да се изисква винетка. Отговорът е, че винетката е не за конкретния пътен участък, а за цялата републиканска пътна мрежа.