Събота, 12 Апр 2025
           
Новини

Lexus е водещ в технологичните иновации при електрическите автомобили BEV, представяйки системата steer-by-wire и виртуална ръчна смяна на предавки

   


  • Lexus изпълнява ролята си на лидер в технологиите за електрически автомобили в групата TOYOTA, представяйки иновативни системи за задвижване на европейския пазар

  • Световна премиера на новия електрически SUV RZ със захранване от батерия

  • Това е първият модел, който предлага steer-by wire система за кормилно управление на Lexus и виртуална система за ръчно превключване на предавките Interactive Manual Drive

  • Три нови електрически модела Lexus със захранване с акумулаторна батерия ще дебютират през следващите 12 месеца

Lexus утвърждава стратегическия си статут на лидер в технологиите за електрически автомобили, захранвани с батерии в групата TOYOTA. Днес той представи техническите иновации, които ще станат факт на пазара на електрически автомобили, захранвани с батерия (BEV) в Европа през следващата година.

На световната премиера на новия луксозен електрически SUV RZ в Брюксел, компанията разкри, че този модел ще интегрира както система за кормилно управление без директна връзка на волана с колелата steer by wire, така и интерактивната система Interactive Manual Drive, софтуерно базирана система, която симулира ръчното превключване на предавките. Тези иновации демонстрират как Lexus съчетава високотехнологичен хардуер и авангарден софтуер, за да реализира амбициите си за разработване на базирани на софтуер автомобили.

RZ ще бъде един от трите нови BEV модела, които Lexus ще представи през следващите 12 месеца.

Тези съобщения бяха направени на фона на рекордни постижения в продажбите и бърз растеж на търсенето от страна на клиентите на електрически и plug-in хибридни модели на Lexus.

Днес, Паскал Рух, вицепрезидент Lexus Europe and Value Chain, отбеляза пред международните медии: „Приносът на Lexus към тази стратегия е ключов не само по отношение на броя на автомобилите, но и в развитието на технологиите за електрифициране. Докато се фокусираме върху електрификацията и доставяме основната радост от шофирането или създаваме нови изживявания при шофиране, ние оставаме бдителни и внимателни относно нуждите на нашите клиенти.

„С оглед на това ние следваме принципа „точният продукт, на точното място, в точното време, без да изоставяме никого“.

Рекордно пазарно представяне

Мултицелевата стратегия на Lexus за предоставяне на клиентите на цялостен спектър от възможности за електрифицирано задвижване спомогна за постигането на рекордни продажби в Европа. Това е факт и в световен мащаб, благодарение на най-силната гама модели на марката досега. През 2024 г. представянето й в Европа достигна нов връх, като се повиши с до 20% спрямо общия брой продадени автомобили за предходната година до повече от 88 000. Това я прави една от най-бързо развиващите се автомобилни марки в региона. Тези резултати и осигуриха 2,5% пазарен дял, най-големият досега за Lexus.

Основен принос за този успех имаше изцяло новият компактен кросоувър LBX, от който бяха продадени почти 24 000 броя през 2024 г. Към това се добавят Plug-in хибридни (PHEV) модели, които представляват 20% от общите продажби и електрически модели със захранване от батерия, които удвояват обема на продажбите си спрямо предходната година.

Силното представяне в Европа допринесе значително за постигането на нови рекордни глобални продажби за марката, които се увеличиха с 3,3% до повече от 850 000 автомобила.

Импулсът на продажбите продължи и през 2025 г., като резултатите от първите два месеца показват, че продажбите отново са се повишили с повече от 20%.

Новият Lexus RZ

Новият RZ бележи прогрес във всички области, отразявайки ролята на Lexus като лидер на групата TOYOTA в технологиите за електрически автомобили, захранвани с батерии, за да внесе иновация и вълнение в изживяването при шофиране.

Това е първият модел, който предлага новата система за кормилно управление без пряка връзка между волана и колелата steer-by-wire на Lexus. Тя осигурява лесен, плавен и интуитивен контрол с приблизително 200 градуса завъртане на волана от неутрална позиция до ляво или дясно.

Дебют ще направи и новата система за интерактивно ръчно превключване на предавки на Lexus Interactive Manual Drive, виртуална система за ръчно превключване на скоростите. Тя ще се предлага за RZ 550e F SPORT, най-мощният и динамичен модел в новата гама. Водачът ще използва лостчетата за превключване на предавките, сякаш работи с механична осемстепенна трансмисия, помагайки да се увеличат в максимална степен ползите от задвижването на четирите колела.

Lexus също направи подобрения в интелигентната система за задвижване на четирите колела DIRECT4. Задният задвижващ мост eAxle, който сега осигурява мощност, сравнима с тази на предния, ще предлага още повече гъвкавост при разпределението на задвижващата мощност към двата моста.

Изцяло променена е системата за електрическо задвижване на RZ, което включва литиево-йонна батерия с по-висок капацитет (77,0 кВтч), която ще помогне за осигуряването на допълнителен пробег от 100 км (в зависимост от модела и окончателната хомологация). В съчетание с новата функция за предварително кондициониране на батерията и по-мощната бордова силова електроника, която осигурява зареждане с до 22 кВт (AC), тя ще има принос за намаляване на времето за зареждане.

Lexus усъвършенства и интелигентната система за задвижване на всички колела DIRECT4. Благодарение на повишената мощност на задния eAxle моделът разполага с по-голяма гъвкавост при балансиране на въртящия момент между предния и задния мост, увеличавайки стабилността и сцеплението и повишавайки нивото на удоволствие за водача.

Новият RZ ще бъде представен в Европа през есента на 2025 г.


Анкета

Какво мислите за новия кабинет Желязков?


Резултати