Един от филмите, които привлякоха внимание още по време на филмовия фестивал във Венеция през лятото на 2024 г., бе Babygirl. Еротичният трилър спечели на Никол Кидман (която е в главната роля) наградата за най-добра актриса, а наскоро ѝ донесе и номинация за Златен глобус. И въпреки че Оскарите тотално пренебрегнаха филма (а и няколко други по-провокативни заглавия), той успя не само да привлече зрители, но и да се превърне в истинско културно явление.
За съжаление, Babygirl няма български разпространител, но вече върви по кината в редица страни по света. И доказателство за успеха му са приходите от над 50 милиона долара в глобалния боксофис. Разбира се, голяма част от тях (над 27 милиона долара) идват от вътрешния пазар, но международният също не отстъпва с отчетени над 22 милиона долара.
Филмът, в който Никол Кидман влиза в ролята на влиятелна жена изпълнителен директор, която започва афера с по-млад стажант от компанията (Харис Дикинсън), се радва на особено силен интерес в страни като Обединеното кралство, Франция, Испания, Полша, Румъния, Украйна, Дания и Холандия (родината на режисьорката Халина Рейн).
В някои от тези държави Babygirl вече се е превърнал в най-касовият филм на официалния разпространител A24. Но неговият успех намира изражение не само в печалбата в бокс офисите, а и в отзвука в публичното пространство и социалните мрежи.
Една от сцените, в която Никол Кидман изпива чаша мляко на един дъх, е сред най-обсъжданите в онлайн пространството. Освен това филмът възроди и хита на Джордж Майкъл от 80-те "Father Figure".
И въпреки че първоначално е привлякъл по-възрастна женска аудитория, еротичният трилър на Халина Рейн е успял да увеличи популярността си и сред мъжете, които сега съставляват почти половината от зрителите, според данни на A24, цитирани от Variety.
Но Babygirl е не просто оценен от зрителите си като филм, но и е повдигнал важни разговори за представянето на жените в по-зряла възраст в киното. Така например филмът вече провокира дискусии за женската сексуалност и остаряването в различни държави.
Режисьорката Халина Рейн не крие вълнението си от световния успех на филма. И допълва:
"Виждайки как резонира с толкова много хора, това ме изпълва с благодарност и надежда. Най-голямото ми желание е филмът да помогне на зрителите да се почувстват по-малко сами, по-свързани един с друг и вдъхновени да прегърнат автентичното си аз със смелост. Истински смиряващо е да станеш свидетел на разговорите, които филмът предизвика за срама и желанията по целия свят. Вчера една млада жена ми каза, че смята, че в нейната страна Babygirl е нещо повече от филм, тя го нарече движение. Да видя хора да се отварят, да разсъждават, да се забавляват и да споделят своите истории е повече от това, което можех да си представя."