Липса на кадри и недостатъчна подготовка на кадрите в БДЖ също са част от причината за инцидентите в БДЖ. Тази позиция заяви пред БНТ Петър Бунев от КНСБ. По мнението му е нужен по-задълбочен анализ.
1300 са свободните работни места в НКЖИ. Заради недостига на работна ръка служителите полагат извънреден труд.
В БДЖ не работят безхаберници, изтъкна Бунев. Той недоумява защо се пренебрегват основни правила. Железницата е в по-лошо състояние отпреди 30 години особено където няма европейско финансиране, според него.
Синдикатите смятат, че е по-ефективно БДЖ и НКЖИ да са в едно дружество.
Възможно е да се пътува за 3 часа от София до Бургас. Имаме влакове, които могат да развият нужната скорост, за да се пътува за 3 часа от София до Бургас. Пътят обаче не е готов и ако не се направи пътя, няма смисъл да се купуват влакове, категоричен е Петър Бунев.