Изправени сме пред избор дали да имаме дневен или нощен транспорт. Това обяви на пресконференция общинският съветник Ваня Григорова. По думите й няма достатъчен пътникопоток. С пресконференцията си тя отговаря на критиките от миналата седмица на Спаси София, че лобира за такситата.
Хората чакат по 20-30-40 минути, защото няма достатъчно дневен транспорт, каза Григорова. 10 линии нощен транспорт иска тя, както и безплатен градски транспорт. Но на първо време трябва да се подобри състоянието на градския транспорт. Този, който може да осъществи това, е Васил Терзиев, изтъкна съветничката. В същото време той трябва да осигури хора, които да шофират, но и автобуси, които да бъдат карани. Над 30 часа на месец е извънредният труд на шофьорите в градския транспорт, по нейни данни. 420 часа е извънредният труд на година. Средно по 49 дни е неизползваният платен годишен отпуск.
Иначе Григорова признава, че нощният транспорт е модерен. В същото време има тежък недостиг на шофьори. 258 шофьори не достигат. Това е 20% от целия състав. Дефицитът продължава да се увеличава, обяви Ваня Григорова. Шофьорите от нощните линии доработват и през деня.
148 автобуси не са в експлоатация или 25% от автобусите в столицата. Нощна линия Н 1, която е от най-натоварените се оказва, че е запълняема на 19%. На 24% е запълняема другата натоварена линия Н2. В много дни обаче запълняемостта на нощните линии е на 2%. Линия 111 през деня е около 35% и достига до 70%, изтъкна тя.
В същото време се чака много за автобус 111, много хора чакат на спирките, според жалбите на пътниците. Хората искат точност на автобусите, според съветничката. Линия 72 е с почти 100% запълняемост през декември. Тази линия е орязана с 2 коли, което създава неудобство за пътниците. Линията е редовна, няма кой да шофира, подчерта общинарката. Линия 280 стига до 120% запълняемост.
Спада ползваемостта на нощния транспорт, отчете още Ваня Григорова. Шофьор на нощен автобус извоза 50 души на смята. Дневна смята извозва до 600 пътници, а дневна смана на автобус 280-1200 пътника на смяна. Ако се спре нощния транспорт, ще се осигурят по 120 почивки на месец за шофьорите, по мнението на съветника.
Тя се обяви за подобряване на условията на труд на шофьорите на градския транспорт в София. Според нея лично кметът препятства обновяването на градския транспорт. Ваня Григорова отхвърли обвиненията, че има икономически интерес в исканията й за повече дневен транспорт.