Властите, които отговарят за туризма във Великобритания, са пренебрегнали среща с българския министър на туризма Евтим Милошев по време на туристическото изложение WTM в Лондон. Това съобщиха за TravelNews туроператори и служители от нашето ведомство. Екипът на Милошев и лично той настоявали за провеждането на среща с неговия британски колега – Лиза Нанди, секретар на Департамента по култура, медии и спорт, в който влиза и туристическият сектор, както и с Крис Браянт, министър на творческите индустрии, изкуства и туризъм.
Министър Милошев е искал да се запознае с тях във връзка с посещението на повече британски туристи в България, както и да им представи идеята за бранд „Балкани“, за която напоследък все повече говори. От екипа на Лиза Нанди и Крис Браянт категорично отказали подобна среща, тъй като Милошев не отговаря на ранга им, а е служебен министър, обясниха туроператори.
От Министерството на туризма обясниха пред TravelNews, че са пуснали информация с кои министри са предвидени срещи в рамките на туристическото изложение в Лондон. После се реализираха и допълнителни, за които своевременно ведомството комуникира към медиите, допълниха от пресцентъра.
Всъщност в рамките на световното туристическо изложение WTM в Лондон, министър Евтим Милошев проведе основно срещи с министри на туризма от балканските и арабски страни, обсъждайки нови възможности за сътрудничество. Основен акцент той поставя върху създаването на общ туристически продукт – „Бранд Балкани“, и подобряването на въздушната свързаност между балканските столици. Министър Милошев се срещна с колегите си от Гърция - Олга Кефалояни, Сърбия - Хюсеин Мемич, Хърватия - Тончи Главина, Черна гора - Симонида Кордич, със заместник-министъра на туризма на Турция - Надир Алпаслан, и на Италия - Даниела Сантанке. От арабския регион се срещна с министрите на туризма от Саудитска Арабия, Катар, Бахрейн и генералния секретар на ресорния съвет на Кувейт.
Всъщност нито един министър на туризма на страни от ЕС не се е срещнал с Евтим Милошев по време на изложението в Лондон. Европейските туристи, включително и от Великобритания, са най-големите пазари за българския туризъм. Милошев все пак е провел и срещи с големите туроператори, но липсваше информация от пресцентъра за резултатите и очакванията за предстоящия зимен и следващия летен сезон. Вместо това се поставя само акцентът върху идеята за „Бранд Балкани“. Концепцията на министър Милошев е насочена към улесняване на пътуванията между страните и предоставяне на уникално преживяване на туристите, което включва посещение на повече от една балканска дестинация с едно пътуване. С този подход Балканите могат да привлекат още повече туристи от задокеанските пазари.
Туроператорите и хотелиерите от България и съседните страни обаче са скептични за идеята „Бранд Балкани“. Причината е, че нито една от държавите не иска да се рекламира като балканска дестинация, защото наименованието се асоциира с конфликти и войни. Именно заради това най-големите туристически дестинации в региона – Гърция, Турция и Хърватия, се представят като страни от Югоизточна Европа.