Четвъртък, 21 Nov 2024
           
Новини

Бивш военен пилот: Проблемът във ВВС не е в авиацията, а във финансирането

   
Бивш военен пилот: Проблемът във ВВС не е в авиацията, а във финансирането

Вчера за първи път се даде пример за един системен подход, когато трябва да се решава проблем. И тази проверка е полезна с това, че в крайна сметка тури пръст в раната, която кърви вече 30 години в българската бойна авиация. Това заяви в студиото на Би ти Ви проф. Димитър Недялков, преподавател във Военната академия и бивш военен пилот.

В своя коментар за състоянието на българската бойна авиация, той подчерта, че едни избори се равняват на бюджета на две авиобази – 100 милиона лева. По думите му поддръжката на авиационната техника е скъпо усилие. Когато пилеем пари за глупости, от там идват всички проблеми.

"Проблемът не е в авиацията. Проблемът е с финансирането и той е свързан с отпускането на достатъчно средства за поддържане на авиационната техника“, заяви проф. Недялков.

"Възможните решения са дофинансиране, привеждане в изправно състояние на това, което имаме като бойни самолети и след това увеличаване на състава на нальота на военновъздушните сили. Освен това трябва да се търси решение за купуване на учебни и учебно тренировъчни самолети. Това нещо трябва да се случи, защото в противен случай възниква проблем и с новия боен самолет, който очакваме да получим“, подчерта той.

По думите на бившия военен летец ситуацията с недостатъчния авиационен ресурс за младите пилоти е от повече от 20 години.

"Старите и опитните пилоти носят бойното дежурство и летят, а за младите не остава достатъчен авиационен ресурс - това е от план 2004, който е изключително "мъдър“ план (по времето на Николай Свинаров, военен министър в правителството на НДСВ - бел.ред.), който постави нещата в критично състояние. Тогава беше закрито и Военновъздушното училище и създаде казуса с него. Това може би в рамките на 10 години може да бъде възстановено. Но трябва да се работи в тази посока“, заяви още проф. Недялков.