Неделя, 22 Дек 2024
           
Новини

Сръбски телеком товари сметки на туристи на Витоша

   
Сръбски телеком товари сметки на туристи на Витоша

Туристи на Витоша, които изкачват връх Камен дел, сигнализират, че се аквивизира роумиг на сръбски мобилен оператор. Който не забележи това и не го изключи, рискува да навърти огромна сметка при ползване на интернет и телефонни разговори в планината.

За проблема потвърди и Комисията за регулиране на съобщенията (КРС), където също са получили доста сигнали.

Връх Камен дел е с надморска височина 1862 м и има пряка видимост към сръбската граница и съответно към сръбските базови станции. Разстоянието по въздух до границата е около 50 км. Близостта е причина при определени метеорологични условия на тази височина да се приеме слаб сигнал на сръбски оператор. Тогава на телефона на потребителя се получава съобщение за роуминг.

От КРС съветват при получаване на съобщение за роуминг на сръбски телеком, трябва да се мине на "ръчен режим" за избор на оператор, за да се избегнат изненади със сметката.

Желателно е потребителят да изключи автоматичния режим за "избор на мрежа" на ползваното мобилно устройство и да се активира и премине на "ръчен режим" на избор на мрежа (manual), като се избере мрежата на оператора, на който е абонат. По този начин ще се избегне възможността от генериране на сметка в роуминг в определени райони на страната, посочва КРС.

За предпазване от несъзнателен роуминг КРС е разработила и безплатно мобилно приложение за смартфон устройства - "ROAMING PROTECT BG", на следния адрес: https://crc.bg/bg/rubriki/706/mehanizam-za-ogranichavane-na-sluchaite-na-nesaznatelen-rouming-registrirani-na-teritoriqta-na-republika-balgariq-chrez-razrabotvane-na-mobilno-prilojenie.

То е достъпно в мобилните магазини GooglePlay (за устройства, ползващи Android) или AppStore (за устройствау ползващи iOS).

Ако въпреки това потребителят е натрупал сметка, може да се обърне към доставчика си за доброволно решаване на проблема и за постигане на съгласие за сторниране на сметката, съветват от КРС.

Във всички случаи, при постъпил такъв сигнал, КРС уверява, че изисква становище от оператора с цел спорът да бъде доброволно разрешен, така че потребителят да бъде защитен.


Анкета

Ще има ли редовен кабинет?


Резултати