Инфлуенсърите трябва да проявяват самосъзнание и отговорност, когато представят каквото и да е пред своята аудитория. Това коментираха по Нова телевизия инфлуенсърката Даяна Йорданова и председателят на Асоциацията на защита на потребителите Пейо Майорски по повод рекламата на енергиен прах за смъркане с певицата Диона. Те апелираха търговците да не продават цигари, алкохол или подобни прахчета на деца под 18 години, както и такава търговия да не се случва близо до училища. Според Пейо Майорски и ВМР трябва да се намеси в контрола на рекламите на различните сайтове. Така щяла да се регулира дейността на инфлуенсърите.
Трябва ли да има закон за инфлуенсърите, който да регламентира дейността им? Темата коментират инфуенсърът Даяна Йорданова и председателят на Асоциацията за защита на потребителите Пейо Майорски в студиото на "Здравей, България".
„На първо място е редно да се спазва това, което имаме като законодателство. Доколкото аз разбрах, този продукт не е преминал през съответния регулаторен орган", каза Йорданова. Според нея трябва да има регулатор за наблюдение и на социалните мрежи и "да се проверява какво е морално и етично и дали става за излъчване".
„Един от основните проблеми не е дали ще регулираме, или не, а поведението на инфлуенсърите и тяхната обществена отговорност", смята Майорски. Според него ние сами трябва да си поставяме етиката и отговорността ни спрямо обществото, защото "това нещо се продава законно". "Апелираме продавачи, касиери и търговци да не разпространяват продукта към деца и тийнейджъри", добави той.
Като инфлуенсър Йорданова твърди, че винаги проверява произхода и легитимността на продуктите. "Може винаги да се поиска и провери информацията в сайта на бранда – каква е регулацията, има ли документ, законно ли е", обясни тя.