След като в края на юни BMW M GmbH показа новия седан M5, сега баварската компания разширява своята гама в сегмента на спортните автомобили с новото комби M5 Touring. Спортното комби съчетава впечатляваща динамика на пътя и на състезателната писта с гъвкаво и практично багажно пространство за ежедневието, свободното време и пътуванията.
Това е третият актуален модел от BMW M, който се оборудва със задвижване M Hybrid, което съчетава високооборотен V-образен 8-цилиндров бензинов двигател с двоен турбокомпресор и електромотор за екстремно спонтанно разгръщане на мощността. В комбинация двата агрегат развиват максимална мощност от 727 к.с. и максимален въртящ момент от 1000 Нм.
Задвижващата концепция на новото BMW M5 Touring осигурява разнообразно изживяване при шофиране с неограничена пригодност за всекидневието и за дълги пътувания, вълнуваща динамика и възможности за чисто електрическо шофиране не само в града, но и извън него. Тягата се предава към колелата чрез 8-степенна автоматична трансмисия M Steptronic.
Системата за задвижване на четирите колела M xDrive и активният М-диференциал, както и специфичното М-окачване са прецизно съгласувани с характеристиките на мощността на системата M Hybrid. Новото BMW M5 Touring ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,6 секунди и въодушевява със смайващата си еластичност и прецизност при особено динамично темпо на пътя.
Новото BMW M5 Touring ще отпразнува своята световна премиера в средата на август 2024 г. в рамките на Седмицата на автомобила в Монтерей в американския щат Калифорния. Веднага след старта на производството в завода на BMW Group в Динголфинг, въвеждането на пазара ще се състои през ноември 2024 г. Най-важните пазари за новото BMW M5 Touring са Германия и САЩ, Великобритания, Канада и Швейцария.
Атлетични форми в дизайна с типични пропорции за Touring
Новото BMW M5 Touring ярко разгръща своя характер, вдъхновен от моторните спортове с новата интерпретация на типичния за M-моделите дизайн на спортен автомобил. Множеството повърхности, боядисани в цвета на автомобила и черният покрив му придават изчистен вид, комбиниран с типичните пропорции на Touring. Специфична за модела странична рамка с широко изпъкнали калници, мощната раменна част и дългата линия на покрива подчертават неговия атлетичен външен вид, който ясно го отличава от новото стандартно комби BMW Серия 5 Touring.
Спортната предна част е доминирана от големите въздухозаборници, както и оформената по нов начин бъбрековидна решетка, която серийно е подчертана от контурното осветление. Отзад широчината и мощната стойка на новото BMW M5 Touring се подчертава от тесните, достигащи до страничните панели светлини, разположените силно встрани вертикални рефлектори и разделеният на две части дифузьор с интегрирани отляво и отдясно двойни ауспухови накрайници.
Хибридната система комбинира мощен V8 двигател с електромотор
Хибридното задвижване M Hybrid на новото BMW M5 Touring комбинира 4,4-литров V-образен 8-цилиндров бензинов двигател с двоен турбокомпресор с електромотор, интегриран в 8-степенната автоматична трансмисия M Steptronic. Освен с най-новия вариант на технологията с двоен турбокомпресор M TwinPower Turbo, бензиновият двигател е оборудван с разположен между двата реда цилиндри изпускателен колектор и оптимизирано смазване.
Той развива максимална мощност от 585 к.с. и максимален въртящ момент от 750 Нм. Електрическият мотор е от актуалното пето поколение на технологията BMW eDrive и генерира максимална мощност от 197 к.с. Неговият номинален въртящ момент от 280 Нм е увеличен до ефективна стойност от 450 Нм на входа на трансмисията с помощта на патентования от BMW редуктор.
Мощността на електромотора, която е достъпна моментално от състояние на покой и интелигентно контролираното взаимодействие на двата агрегата осигуряват мигновена реакция и линейно разгръщане на мощността до най-високите диапазони на натоварването и скоростта. Серийната максимална скорост от 250 км/ч може да бъде увеличена до 305 км/ч с опционалния пакет M Driver's.
Спортната изпускателна система с клапи с електрическо управление осигурява емоционален звук. В зависимост от конфигурацията и режима на шофиране, разгръщането на мощността на електрическия мотор също се подчертава акустично с помощта на емблематични електрически звуци. Чисто електрическото шофиране е възможно при скорости до 140 км/ч. Високоволтовата батерия на новото BMW M5 Touring осигурява използваем енергиен капацитет от 18,6 кВтч. Това позволява да се постигне електрически пробег от 61 до 67 км според WLTP. Зареждането на батерията с променлив ток е възможно с мощност до 11 кВт.
Системата за задвижване на четирите колела M xDrive, както и активният М диференциал на задната ос също са специално съгласувани с характеристиките на мощността на M Hybrid. Чрез менюто Setup освен настройката 4WD може да бъде избран и режим 4WD Sport, при който подаването на повече мощност към задните колела чрез системата M xDrive е изразено по-ярко. Опитните водачи ще харесат режима 2WD, при който се деактивира динамичният контрол на стабилността DSC и комбито предлага особено силно изживяване от динамиката на задното предаване.
Специфично окачване за вълнуваща динамика на управлението
С великолепната си динамика на управлението, новото BMW M5 Touring поставя нови стандарти в сегмента. За това освен задвижващата система, допринасят и дългото междуосие, широката следа и преди всичко каросерията с оптимизирана устойчивост срещу усукване. Окачването на новото BMW M5 Touring включва предна ос с двойни напречни носачи и петраменна конструкция отзад. Серийното оборудване включва и адаптивно М-окачване с амортисьори с електронно управление, както и интегрално активно кормилно управление.
Специфичните настройки, индивидуално избираемите конфигурации и индивидуалния за всяко колело контрол на амортисьорите позволяват оптимална връзка на окачването с каросерията и максимален диапазон между динамика и комфорт на возене. Сцеплението, пъргавината и стабилността по курса се повишават благодарение на контрола на сцеплението и свързаността на всички контролни системи в интегрирано управление на страничната динамика.
Адекватното спиране се осигурява от серийната M-спирачна система, която също като опционалната карбоново-керамична спирачна система предлага две характеристики на усещането и реакциите на спирачния педал. Алуминиевите джанти с размер 20 инча на предната ос и размер 21 инча на задната ос серийно са оборудвани с гуми за високи скорости.
Прогресивен спортен кокпит със специфични индикатори
Ориентираният към водача кокпит на новото BMW M5 Touring излъчва автентична атмосфера от моторните спортове с оформен по нов начин кожен волан, мултифункционални седалки, както и извит двоен дисплей, който също като серийния Head-Up дисплей се отличава със специфична графика за M-модела.
За ексклузивната атмосфера в интериора допринасят и коженото оборудване Merino, 4-зоновата автоматична климатична инсталация, вътрешното осветление със специфична светлинна графика при посрещане, както и озвучителна система Bowers & Wilkins Surround Sound. Като опция се предлагат подгряване на волана, активна вентилация на седалките и панорамен стъклен покрив.
От пролетта на 2025 година допълнителни луксозни акценти могат да бъдат добавени с индивидуалното кожено оборудване Merino металик. Вместимостта на багажника на новото BMW M5 Touring при използване на всички седалки е 500 литра, но може да бъде увеличена до 1630 литра при сгъване на задните облегалки. Серийното оборудване с функция за комфортен достъп и автоматично задвижване на задния капак осигурява удобно товарене и разтоварване. Максималният прикачен товар на опционалния теглич е 2000 кг.
Новото BMW M5 Touring серийно е оборудвано с модернизирана версия на системата iDrive. Тя е базирана на операционната система BMW OS 8.5 и е последователно проектирана за работа с помощта на сензорни дисплеи и естествени гласови команди. Дигиталното управление вече включва и климатичните функции. Изборът на температура, интензивността на вентилацията, подгряването на седалките и подгряването на волана могат да се управляват чрез сензорна функция чрез специален елемент от менюто в долната част на контролния дисплей или чрез гласова команда.
Серийният дигитален инструментален панел в кокпита включва и навигационна система с карти и функцията за разширен изглед на контролния дисплей. Оптималната свързаност при ползване на дигитални услуги като видео-стрийминг или игри в автомобила се осигурява от системата от антени 5G. Пълната интеграция на смартфон е възможна благодарение на приложенията Apple CarPlay и Android Auto Освен възможността за ползване на персонална eSim, новото BMW M5 Touring предлага и множество опции за индивидуализация чрез приложенията BMW ID и My BMW App.
Асистиращи системи за автоматизирано шофиране и паркиране
Новото BMW M5 Touring серийно се оборудва с множество асистиращи системи, чиято функционалност допълнително се оптимизира от интегрираната спирачна система и свързаното управление на напречната динамика. Серийното оборудване включва и система за предупреждение за удар отпред, предупреждение при напускане на лентата, включително връщане в лентата с активна кормилна намеса, помощ при избягване на препятствие, асистент за умора и системата, даваща информация за ограничението на скоростта.
Опционалният професионален асистент за шофиране комбинира активния контрол на скоростта с функция "Спри и тръгни" и с асистент за завиване и водене в лентата, разпознаване на светофари, автоматичен асистент за ограничаване на скоростта, разпознаване на светофари и активно навигационно водене. С опционалния професионален асистент за паркиране могат да бъдат запаметени автоматизирани маневри при паркиране и да бъдат управлявани извън автомобила с помощта на смартфон.
Индивидуални режими за шофиране в ежедневието и на писта
Специфичното поле за управление на средната конзола при М-моделите включва множество възможности за индивидуализиране на шофирането. Бутонът Setup предлага директен достъп до конфигурациите на задвижването, системата Drivelogic, окачването, кормилното управление, спирачната система и M xDrive, както и интензивността на рекуперацията на спирачната енергия.
Могат да бъдат запаметени две цялостни настройки на автомобила, които да бъдат активирани с М бутоните на волана. Едно натискане на бутона DSC активира режима M Dynamic, който повишава праговете на контролните намеси на спирачките и на понижаването на мощността на двигателя. Освен това е възможно и цялостно деактивиране на контрола на стабилността.
Друг бутон служи за избор на режим M. При преминаването от базовата настройка Road в режим M Sport, намесите на асистиращите системи и показваните данни на информационния дисплей се ограничават до основните функции за спортно шофиране. В съчетание с режима M Drive Professional на разположение е и допълнителният режим Track, подходящ за шофиране на писта.
Освен таймер за обиколка, тази опция включва и функцията Boost Control за максимална надлъжна динамика при междинни ускорения и изпреварвания. Режимът на системата M Hybrid също може да бъде настройван индивидуално. Новият бутон M Hybrid предлага избор между режима Hybrid за интелигентно взаимодействие на двата агрегата, в зависимост от ситуацията на пътя, за максимална ефективност, респективно динамика, както и режима Electric, при който бензиновият двигател се активира само при кик-даун на педала на газта или чрез лостчетата за превключване на волана.
В режим eControl се активира целенасочена рекуперация, респективно константно поддържане на нивото на заряд на батерията. Чрез функцията M Drive Professional към тях се прибавят и режимите Dynamic и Dynamic Plus, при които задвижването и охладителната система се подготвят предварително за постоянна респективно кратковременно максимална мощност при спортно шофиране, например на състезателна писта.