Петък, 22 Nov 2024
           
Новини

Животът на младежите, пострадали при тежката катастрофа в Пловдив, вече е извън опасност

   

  dir.bg

Животът на 22-годишните момче и момиче, които пострадаха при тежката катастрофа в Пловдив, вече е извън опасност. Благодарение на лекарите от Университетската болница „Свети Георги” рискът за тях е преминал, но те остават за лечение, пише NOVA.

Влошило се е обаче състоянието на пожарникаря, върху когото падна дърво по време на спасителната акция. Той е преместен от Клиниката по травматология в реанимацията на лечебното заведение. Неговото състояние е стабилно, но тежко заради множеството фрактури.

Около 3:30 часа сутринта настилката на правия булевард „Руски” била мокра след обилен дъжд. Охранителни камери са запечатали скоростта, с която са хвърчали частите от ударените дървета в първите секунди след катастрофата.

„Гумите не са били изобщо подходящи за дадените условия. Момчето е било неподготвено за тази скорост. Младите момчета, вместо да се замислят какво може да стане, те решават да дадат пълна газ. Скоростта според мен е била над 200 километра”, смята рали пилотът Костадин Щерев.

Според него проблем в този район се оказва и кръстовището преди мястото на удара. „Има един превал, от който не можеш да видиш какво става от другата страна на пътя”, смята Щерев. По думите му в конкретния случай колата се е отлепила, като е загубила сцепление и е нямало време за реакция.

В момента на удара светофарът е светел с предупредителен жълт сигнал. „Беше пробван два пъти да заработи, но по молба на КАТ, заради много сигнали от граждани и вследствие на нашите наблюдения не беше пуснат в нормален режим на работа”, уточни директорът на ОП „Организация и контрол на транспорта” в Пловдив уточни Георги Стоилов.

Според експертите е нужен по-строг контрол. „В Лондон има 26 000 камери, в Пловдив няма нито една”, подчерта Илия Тодоров от Българската асоциация на пострадалите при катастрофи. „Един човек, когато иска да практикува любовта си към високите скорости, да знае, че това не трябва да става по пътищата, отворени за обществено ползване”, добави адвокат Силвия Петкова.  

За мерки срещу джигитите се обявиха и хората, които живеят в района. За такива настоя и вътрешният министър Калин Стоянов. „Трябва да има драстично завишаване на глобите и санкциите. Не само финансово, но и да се отнема свидетелството за управление”, категоричен е той.

Министърът съобщи, че предстои да бъдат закупени 273 камери, които да се разположат по пътищата в цялата страна, а тези на тол системата също да започнат да ловят нарушители. „Имаме уверението, че до 4-6 месеца камерите на тол системата ще мерят средна скорост”, поясни Стоянов.

Дори за рали шампион преминаването през участъка на тежката катастрофа в Пловдив с 200 км/ч е трудна задача. „При тези трудни условия, в дъжд, подготовката да мина с такава скорост през този участък ще отнеме две-три седмици. Според мен младите шофьори трябва да се ограничат да карат мощни автомобили”, каза Щерев.

Луксозното возило, с което стана инцидентът, е било наето от столична фирма. От нея отказаха да разкрият размера на месечния наем.

Статистика на катастрофите в България

От началото на годината са станали 2216 ПТП-та, при които са загинали 120 души, а 2758 са ранени. Данните са на МВР, откъдето отчитат, че има намаление на смъртните случаи от катастрофи, в сравнение със същия период на 2023 година – 42-ма загинали по-малко. В същото време, само за вчерашния 13-и май са станали 20 катастрофи с трима загинали и 24 ранени. Статистиката показва, че общо за 2023 година са станали близо 7000 катастрофи с 525 загинали и 9101 ранени.


Анкета

Ще има ли редовен кабинет?


Резултати