"Политическата кампания в социалните мрежи никога не е спирала, заяви пред БНР Никола Тулечки от фондация "Данни за добро", който поясни, че фен групи могат да се формират чрез произвеждане на органично съдържание, най-често негативно спрямо опонента.
"Най-често кампанията в социалните медии е отрицателна, там се очерня противникът. Друг механизъм е функциониращи вече около определени каузи групи и общности да се пренасочват към други. Извън официалната, платена реклама, има и скрита политическа реклама, за която се плаща на създатели на съдържание", отбеляза Никола Тулечки на старта на предизборната кампания за вота 2 в 1.
"Там се образуват общности на хора, ангажирани с някоя кауза и формирането на т.нар. ехостаи се използва "за бутане на политическо съдържание".
Сайтовете гъби пък изглеждат като новинарски, имат странни имена, предлагат нещо като новини и има стотици такива сайтове. По време на кампания от тях може да се очаква тенденциозно политическо отразяване на определени теми – например колко лоша е Зелената сделка", коментира още Никола Тулечки.
"Опасното е, че много хора се мислят, че това е легитимна журналистика. Това е вид маркетинг и пропаганда. У нас имаме перфектен микс от недоверие към институциите и неадекватно образование, което прави обществото много уязвимо за информационно влияние", каза още той.