Предизборната кампания започна още при опита за ротация в управлението. Явно са усещали, че изборите наближават. Сега е важна подредбата на листите, лидерските сблъсъци, както и посланията. Това коментира в интервю за БНР социологът Евелина Славкова, съосновател на Изследователски център „Тренд“.
Според нея различните политически партии ще имат нужда от различни кампании. От ГЕРБ можем да очакваме по-позитивна кампания, докато ПП-ДБ вероятно ще ползват по-остра реторика, свързана с Пеевски, който трябва да бъде махнат от гърба на ГЕРБ. От някои от партиите преди 9 юни не очаква позитивен тон, дори за евроизборите.
Битката ще бъде ожесточена особено за второ, трето и четвърто място в следващото Народно събрание, прогнозира Славкова.
Тя смята, че кампанията за Европейския парламент ще мине на втора линия, което не е позитивно, но изборите 2в1 предполага по-висока избирателна активност като цяло.
По думите на Славкова, смесването на двете кампании няма да е трудно, но ще бъда объркващо за електората.
"Усещане за преодоляване на политическата криза доловихме през миналата година, когато се сглобяваше „некоалицията“. Но за истински край на кризата можем да говорим едва при редовен кабинет, който да изкара пълен мандат, подчерта Славкова и допълни: Тепърва ще берем негативните плодове от политическата криза, включително и като последствия от евроинституциите и средствата, на които се надяваме.
Ниската избирателна активност и липсата на силни и стабилни политически сили се отразяват на шансовете за реализация на желанията, коментира социологът.
Според Славкова успех ще постигнат партиите, които освен твърдия електорат, мобилизират и част от периферията.
Не бива съвсем да изключваме вероятността за други избори през есента, дори и да не ги искаме, допълни социологът.