Сряда, 15 Май 2024
           
Новини

Продължава разчистването на подпорната стена на АМ Струма

   
Продължава разчистването на подпорната стена на АМ Струма

Продължава разчистването на земната маса след срутването на подпорна стена на АМ "Струма", пише News.

Остава затворено за движение платното в посока София от кръговото на Драгичево.

Инж. Даниел Иваничков, директор "Поддържане на пътната инфраструктура" в Агенция "Пътна инфраструктура", заяви, че около 3500 кубика земна маса е отстранена от зоната на срутването.

"След интензивните валежи от последните дни се забелязва преовлажняване на глинести пластове, довело до срязването на стената. От стената са паднали 24 метра. Оценката е, че около 5000 кубика земна маса ще бъдат извозени", посочи той.

Иваничков очаква разчистването да приключи до утре, след което ще бъде направена оценка за последващото възстановяване.

По негови думи магистралата със сигурност ще бъде затворена до утре, а след това ще бъде отворена за леки автомобили.

Той обясни, че стените в участъка са на 14-годишна възраст и са правени при изграждането на АМ "Люлин".

"Не са много стари, не са много нови - природата си е природа. Останалите стени не са мръднали. Ще бъдат предприети действия за почистване на отводнителите им, което е регулярен процес", поясни Иваничков.

Проф. Стефчо Стоев от Минногеоложкия университет посочи, че непосредствената причина за падането на стената са дъждовете, които са преовлажнили земните маси зад подпорната стена, създали са един значителен земен масив, който е довел до срязването на стената. Няма щети по пътя, което означавало, че е нарушена устойчивостта на откоса".

"Това е стар свлачищен участък. За него се знае. Той е слабо място на магистралата. По-надолу са извършвани мероприятия по укрепване на откоса. Ние сме в периферията на тази зона. Целият този район е свлачищен. Почвите са податливи на свличане", уточни той.

Стоев отбеляза, че АМ "Люлин", понастоящем АМ "Струма", е изградена при много сложни геоложки условия. Само в рамките на 7 километра има три големи свличания.

"Цялата тази част на Пернишката котловина се характеризира със сложни условия. Пътят между Драгичево и Владая е с няколко свлачища. По железопътната линия влаковете се движат с намалена скорост заради свлачищни процеси. Районът е предразположен. Очевидно е трябвало да бъдат извършени по-сериозни укрепителните мероприятия", допълни той.